mandag 25. april 2016

For en helg!

Ny debut på Ynni, denne gangen i A-rundering. Spennende, jeg syntes selv at jeg mangler litt erfaring med å starte rundering. Med Najax starta jeg litt i rundering, Dennis verken trena eller starta, Emma kom jo veldig sent i gang med runderinga og jeg tror bare vi starta fire-fem ganger (inklusive sølvmedaljen i NM) i A. Ida har jeg bare starta en gang i A. På lørdag var det altså klart for Ynnis debut i A. En ganske så flat løype, med rimelig god oversikt selv om hundene fikk jobbe seg gjennom kratt og tett granskog. Syntes jeg hadde fin flyt og Ynni jobba veldig fint. Det ble 9 i karakter. 10 på feltet og noen små "misser" på lydigheta, men det rakk til 593 poeng og Cert. Kult!
Søndag bar det avgårde til Tønsberg for sporkonkurranse, en pinne borte i skogen, litt tygg på feltapportene og et par av de samme missene på lydigheta, men jammen ble det ikke nok et Cert på frøkna. 591,5 poeng. Det var Ynnis tredje cert, men de lærde strides om man må ha alle tre i en gren, om man kan bli bare brukschampion eller om man kan bli champion i spor og rundering - og NKK, nei de tipper jeg ikke helt har kontroll selv heller...

Det er blitt litt lite trening på Rudy i det siste, Ynni har selvfølgelig blitt prioritert fordi hun har rimelig full kalender - så han har litt lite å meddele på den fronten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar