fredag 15. april 2016

Ennå en måned er gått...

...og jeg sliter fortsatt med hjernerystelsen min. Jeg vet at jeg har alt for mange jern i ilden når det gjelder det frivillige dugnadsarbeidet for tiden, i alle fall det som innebærer PC og stress. Men altså, jeg er dårlig på å si nei og dermed er hodepinen på plass daglig!
Det jeg derimot fint kan gjøre mer av er å være ute og nyte våren, trene litt hund og være med på hundeaktiviteter. Frisk luft hjelper også gjerne på hodepinen!

Ynni og jeg har vært ute og starta et par ganger, i Sverige i Hkl sök (B rundering), det førte til opprykk - jippi!! Forrige helg var det sporstevne her i Sarpsborg, debut i A spor, og resultatet ble 612 poeng og Cert (selv med en missa apport i feltet og en 9'er på oppsøket). Ynni var nesten som Emma på lydigheta, sanset men på, herlig! Ja for det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg har savna Emma sin lydighet...

Emma ja, 11 år og sliten i kroppen, henger fortsatt med på turer - men av bekvemelighetshensyn får hun gjerne bare være med på en av turene vi går om dagen. Og det ser ut som om hun syntes det er helt greit. Gamle damen har ikke sprunget etter rådyr på sikkert ett år nå, det er jo et dårlig tegn. I går rusla hun bak meg på jordene, plutselig ble hun stående igjen og se seg bakover - til min store forferdelse så jeg at det var tre hvite rådyrrumper hun beskuet. Men tenke seg til, hun kom da jeg ba henne om det. Man skulle kanskje glede seg over det, men egentlig er det ikke noe godt tegn...

Rudy har bare trent i det siste, jeg har ingen plan om å starte AK med han ennå. Jeg prøver å gjøre bitte litt sånn omtrent tre ganger i uka med han nå - men det er ikke alle uker jeg får det til da! For et par uker siden fikk han være med på sånn "elitetrening", med launcher og hagler! Det herlige er at han var kul, satt rolig og gikk fint fot - men å huske alle de dummyene og skjønne denne launcheren, nei se det gjorde han ikke! Kan altså konstatere at det grunnleggende forhåpentligvis er på plass nå, og da er det vel på tide å få til det teknske snart også eller? Jaja, han er jo fortsatt ung...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar