tirsdag 15. mars 2016

Long time - no see

Og årsaken er rett og slett at Hansen møtte elgen den 8. januar - resultatet var noen sting i panna og hjernerystelse. Og hjernerystelse kan ta laaang tid sies det...




Emma fylte 11 år den 6. mars - kan vel ikke kalles frisk og rask lenger, men hun henger fortsatt med på det aller meste vi holder på med.


Rundering er kult, men på grunn av hjernerystelsen, snøen og litt andre ting tror jeg bare vi har rukket med å trene fire ganger i januar og februar. Men altså, det går så det griner, selv om systemet kanskje ikke er helt til en 10'er ennå, så springer nå i allefall "my black power"!! Så synd at vi ikke fikk med oss den siste konkurransen i fjor, da må vi prøve å få det opprykket i løpet av våren - og helst veldig tidlig om det skal være noen mikroskopisk sjanse for å komme med på NM i år...

Vi hadde en drøy uke med skikkelig vårvær og barmark her i februar, da rakk jeg å gå noen jordespor med Ynni, og det kan man si går litt sånn opp og ned! Ikke like surrete som mamma'n sin, men til tider syntes jeg det minner litt... Nå har mars-snøen forsvunnet på jordene, så da er det vel bare å brette opp ermene og få trena litt spor igjen!
Noen lydighetsøkter har vi også fått til i løpet av vinteren, ja til og med et lydighetskurs har Ynni vært med på! Vi har hatt tilgang på ridehus seks ganger denne vinteren, og det var jammen bra, for da klarte jeg å motivere meg til å trene selv om det var både mørkt og kaldt ute, herlig!

Rudy, my man...

...har også vært på kurs, helt utrolig, tror det er noen år siden jeg var på kurs sist, og nå har jeg altså vært i sving to ganger på et par måneder! Kan vel trygt si at jeg var langt utenfor komfortsonen noen ganger i løpet av den helga. Min lille baby hadde aldri blitt sendt på en blind dirigering, ei heller sett en bumper før. Skrekk og gru liksom! Men fytti så fornøyd jeg er med den lille babyen til Hansen, han har roen og kom ikke med en eneste bitte liten lyd i løpet av hele helga!! At jeg klarte å lære han å bytte dummyer uka før kurset, og ikke få retta det opp før kurset får jeg ta på egen kappe. Vi er nå godt i gang med antibyttetrening kan jeg love!! Og ja, jeg tror det skal gå greit, men sikker kan man jo aldri være når de først har "lært" det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar