fredag 8. januar 2016

Nytt år, nye muligheter...

...nye utfordringer og noen nye skuffelser!
Den første skuffelsen er allerede "i boks". Rudy lekte med Ynni 1. juledag, plutselig var Ida iveien og han klina inn i henne bakfra så hun skrek og halen hang rett ned på henne. Det fortsatte den med i flere dager, men heldigvis ser det ut til at den er i orden igjen nå!! Men for Rudy sin del gikk det ikke fullt så bra, jeg så ingen ting på han etter at det skjedde eller på resten av turen, men da jeg tok han ut av bilen etterpå halta han som bare det! Jeg holdt han i ro et par-tre dager og så ikke noe mer til haltinga, dermed fikk han frislipp igjen. Men nå på søndag halta han som bare det igjen. Uff og uff!! Nå har han bare fått gå fot-turer denne uka og jeg kan ikke se noe på han, men nå skal han holdes i "ro" over helga også!! Så er det bare å krysse alt som krysses kan for at dette ikke blir noe kronisk!

Hadde jo bestemt meg for å gå ut og trene litt med Rudy alene framover, og jeg rakk vel et par treningsøkter med han på nyttårsaften og 1. nyttårsdag, men det ble jo ikke noe mer enn det da. Jaja, det får vi ta igjen senere, men vi skal fortsatt holde oss til egentrening en stund framover!

Ynni har rukket over opp til flere runderingsøkter i løpet av nyttårshelgen, og den hunden sparer seg ikke! Hadde en økt der hun starta med et par skikkelig fine framslag og jeg ble så glad - det ble jo hun også, og dermed trodde hun at hun hadde skjønt det. Springe full fart ut og bare bråsnu og komme tilbake, jaja, så feil kan det bli med ros og belønning! Det er altså det å vende framover som er tema om dagen - og det tar tid! Ellers er det ikke noe å si på fart, glede og vilje til å springe! Herlige, herlige "black power"!!

Det er veldig kaldt om dagen, men det stopper ikke oss - det er rett og slett supre sykkelforhold i skogen hjemme, så de to siste dagene har jeg sykla med hundene! Emma var med på onsdag, og hun holdt helt fint - men hun tar seg god tid til å sjekke opp alt hun ønsker og stresser ikke det minste om jeg sykler ifra henne. Skitskrell!! Kjente at jeg ikke gadd å ta henne med i går, da fikk hun være med å gå fot-tur sammen med Rudy isteden.

Emma med rim i skjegget etter sykkelturen på onsdag
Monica var med på sykkeltur på torsdag - litt rim i skjegget på den dama også :)

1 kommentar:

  1. Hei. Jeg prøvde å finne mailadressen din. Jeg ønsker å komme i kontakt med deg ang valper og om du planlegger kull. Vennligst kontakt meg på mail hege_rosenberg@hotmail.com

    SvarSlett