torsdag 17. desember 2015

Det er snart jul...

Og vi kom oss igjennom forrige uke helt uten hundetrening, ja og snart har denne uka gått uten noe som helst også! Rekker jo ingen ting etter jobb - og ikke er jeg særlig motivert til det når jeg kommer hjem fra jobb heller. Da blir det bare tur på hundene i vår familie! Siden hele gjengen er litt gærne om dagen tipper jeg at de alle gjerne skulle ønske seg bitte litt hjernetrim også...

Heldigvis var det strålende vær i helga, da var det jo litt lettere å få seg til å noe annet enn å bare gå tur med hundene!
Lørdag la jeg et helt ferskt spor til Ynni rundt omkring hjemme, grusveien, stiene og litt i hogstfeltet. Utrolig morsomt å teste ut sånne vanskeligheter og nå husker jeg liksom hvorfor jeg egentlig syntes det er morsomt å trene spor! Ynni er jo fortsatt helt fersk på dette her, men jeg ser at hun har potensiale, og det er så morsomt!
Søndag fikk hun teste asfalt for første gang, da ble det spor rundt omkring på Kalnes. En hel del gress, litt grus og litt asfalt - helt klart vanskelig syntes Ynni! Men hun gjør så godt hun kan, og vi jobba oss igjennom, herlig!

Rudy fikk være med på trening med fire andre unghunder på lørdag. En behagelig trening der vi trente på litt signaler og tegn sammen. Herlig, herlig!
Jeg er rimelig sikker på at jeg trena bitte litt med Rudy på søndag også, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva vi gjorde eller hvor vi var - er det MUUUUULIG???
Jaja, snart helg igjen, og jeg har planer om å trene litt med både Ynni og Rudy - hvorfor er det ikke helg oftere??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar