onsdag 9. desember 2015

Møte, trening og bil

Skikkelig røsk på treningsfronten i helga. Siden vi var bare tre stykker på lørdag ble det tid til både spor og rundering! Vi la først spor, det ble 1600 meter med kryssinger, og siden jeg alltid fokuserer på antall pinner hadde jeg ingen aning om hvor mange jeg la ut! Så runderte vi, og ja, jeg har vel nevnt til det kjedsommelige at det er utrolig artig å rundere med Ynni - men det er altså det!! Sporet ble godt og vel tre timer gammelt, og de fikk jammen i meg jobbe disse hundene. Vet ikke helt hva det var som gjorde at det ble litt vanskelig for alle sammen - kanskje mye vind, og ikke minst, de har jo ikke akkurat så mye erfaring med å gå spor sammen sånn som vi gjorde. Det positive med Ynni var at jeg klarte å styre tempoet hennes. Sånn skal vi jobbe videre!! Vi avslutta med en tur så alle hundene fikk strukket litt på beina.
Etter en lang dag i skogen rakk jeg akkurat hjem, fikk i meg litt mat, dusja og slengt litt bagasje i bilen før det bar avgårde til jaktkomitemøte med trivelig samvær, overnatting og litt hundetrening dagen derpå.
Søndag ble det altså jakttrening, ganske ulikt nivå på denne hundegjengen, men en fin-fin trening og opplevelse for bitte liten Rudy. Noen er mer PR-kåte enn andre....


Etter en fin-fin helg var det bare å sette seg i bilen og komme seg hjem - mmm, haha, komme seg hjem ja! Først ble det kaldt i varmeapparatet, så begynte en lampe å lyse, så en til og akkurat i det jeg fikk kommet meg av E6 og stoppa begynte en tredje lampe å blinke, shitt!! Kaldt og mørkt og "helt alene" i hele verden! Fikk ringt forsikringsselskapet og de lovet veihjelp - men det varte og det rakk! Da ringer Åse og insisterer, virkelig insisterer på å komme og holde meg med selskap, takk snille, snille deg!! Det kan ikke besskrives hvor godt det var å sette seg i en varm bil med varmesete!! Heldigvis - eller, hvor uheldig går det virkelig an å være? Det var "bare" en vannslage som hadde hoppa av og bilen var tom for vann. Mens veihjelpemannen måtte hente en annen bil, skaffe slangeklemme og fikse bilen min fikk jeg til og med servering! Og fire timer senere enn planlagt var både jeg, hundene og bilen hjemme igjen!
Litt imponert faktisk, en ung gutt stoppa, kom ut av bilen og lurte på om jeg trengte hjelp, og et par-tre SMS'er fra venner både nære og litt lengre unna som lurte på om de kunne hjelpe. Det er fortsatt håp for menneskeheten - takk alle sammen!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar