tirsdag 6. oktober 2015

Mer rundering!

Faktisk hele to ganger i løpet av helga!

Jeg tror Ynni koser seg maksimalt, hun får komme ut, springe, søke, apportere og "suge" tubeost, ingen dødtid og ingen venting på at andre hunder skal få gjøre noe, helt klart supert i Ynnis øyne!
Ingen feilmeldinger i løpet av helga, og hun tar fastbittet som om hun aldri skulle ha gjort noe annet. Flink hund! Vi har ikke helt systemet inne ennå, naturlig nok, det tar tid - og tid er ikke akkurat det vi har brukt mest av. Men vi starter klasse C i Tønsberg!

Rundering tar tid, men jeg har klart å lure inn noen tøyposer til Rudy også. Vi har konsentrert oss om stoppsignal et par treningsøkter nå. Jeg har vitra inn noen områder og lagt ut en liten dummy på hvert sted uten at han har vært med. Så har jeg sendt han på korte linjer til områdene, blåst stopp og så satt han i søk. Første gangen hadde han ingen ide om å stoppe, da ble Hansen bitte litt ergerlig, og vips, de neste gangene har han soppa fint. Smart hund! Nå tror jeg vi skal legge litt krutt på lange rette linjer - for altså, han springer ikke naturlig rett frem selv om jeg går linja sammen med han! Spennende å se om jeg får rette linjer på den mannen noen gang! Ja, så var det å lære han å vende helt om mot venstre da, der har jeg fortsatt mer enn litt jobb å gjøre! Blir altså ikke arbeidsledig med det første.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar