tirsdag 13. oktober 2015

Det skjer ikke så mye...

... på treinginsfronten.

Av ren nysgjerrighet måtte jeg sjekke Endomondo og se hvor mange spor Ynni har gått (bortsett ifra de hun gikk det første året, de har jeg ikke på Endomondo). Og jeg som trodde at jeg faktisk hadde gått ganske mange spor med henne - så viser det seg at vi bare har gått 16 spor til sammen (iberegna de tre konkurransespora vi har gått). Og de er ikke så lange, for det er bare blitt rundt ni kilometer til sammen. Da vet jeg jo hva vi skal gjøre etter denne helgen - gjetta det du også ja, vi skal trene spor!
Ynni fikk rundere på torsdag (økt nummer 15), planen var å kjøre tre funn, tre tomme og så bare et par-tre funn etter det. Tre funn fikk vi til, tre tomme også, men så ble figuranten liggende bitte litt i bakkant og dermed missa hun den, ikke en gang, men to ganger! Ble veldig mange tomslag på frøkna denne dagen, men fysøren som hun går. Det er utrolig morsomt å rundere med henne!

I helga har jeg vært medhjelper på avd. Østfold sin jaktprøve, begge dager. Det ble altså ikke noe trening på egne hunder denne helgen - ja bortsett ifra Rudy da, som fikk være ute litt både lørdag og søndag før og under premieutdelinga. Og på søndag fikk han være med ned i området for å samle inn "manglede" dummyer etter at dagens prøve var over. Da var han veldig rar! Jeg slapp han løs for å la han søke etter "dirigerings-dummyene", da starta han med å springe litt sånn forsiktig og med halen rett til vers, og plutselig gikk han bare for å pisse. Wops!! Helt tydelig at her var det så mye fert av andre hunder at det ble litt vanskelig i en liten fjortishjerne! Men å pisse i sånne settinger er ikke lov i vår familie kunne Hansen forklare! Han fant dummyene, men det var ikke akkurat det entusiastiske søket jeg skulle ønske. Vi gikk videre til "drive-dummyene", der gikk jeg ved siden av han oppe på kanten og kjørte han i "nærsøk" nede i vann/siv/gjørme-kanten. Da fungerte han veldig fint og fikk stjerne i boka igjen.

I går var det brukslydighet på programmet igjen, og siden jeg ikke har trena noe siden forrige mandag må jeg nok ta meg selv i nakken og trene litt mer denne uka - vi skal jo starte i Tønsberg til helga!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar