onsdag 4. mars 2015

En sånn helt perfekt ettermiddag!

Tenk, i går rakk jeg både det ene og det andre etter jobb og før det ble mørkt!
Først la jeg ut fire kråker i "feltterrenget" til Rudy rett på utsiden av porten. Alle hundene var i hagen og så at jeg gikk - det gikk fint, helt til jeg henta Rudy og Emma stod der og skrek. At jeg aldri lærer!!! Rudy var klar for å søke litt, den første kråka tror jeg at han slo på, sprang litt videre og så snudde. Ikke helt sikker, for det kan man jo ikke være når man ikke har helt oversikt. Den lå i en kvisthaug, og det tok bitte litt tid før han kom med den. Den havna på bakken framfor meg - ikke helt ulikt Rudys avleveringer om jeg demper han den siste meteren inn. Om jeg ikke demper han får jeg nemlig dummyene rett i trynet :-) Neste kråke hadde han nok også en liiiten tidsfordrøying før han tok opp - og avleverte på samme måte. Den tredje og den fjerde gikk helt suverent - også avleveringene. Det gjelder for Hansen å være "PÅ", da går det fint!

Så dro vi til skogs, der jeg først la ut et helt kort spor til Ida, og mens det fikk ligge og godgjøre seg fikk Rudy og Ynni en liten terningsøkt hver seg. Rudy først, fot, fot og litt mer fot, legge igjen en dummy, gå og så sende tilbake. Sitt og bli og gå og legge dummy på samme sted. Vende rundt og gå litt mer fot, og så sende på dummy igjen. Fot fram til samme punkt og legge dummy, og den fikk ligge der en stund. Imens rusla vi rundt, kasta et par markeringer, la igjen en dummy som ble til en fin dirigering over et lite steingjerde, og bare hadde det fint i sola. Tilbake til utgangspunktet, og en dirigering til den første dummyen. Han sprang, ikke spikrett og ikke med "jeg husker den" i hjernen - og det var jo kanskje det som imponerte meg mest, altså at han allikevel sprang. Herlige kjempebabyen min!


Så var det bare å bytte hund, for Rudy og jeg hadde lagt ut tre dummyer til Ynni også. Den første imponerte hun meg stort med, herlig! Vi flytta oss og sendte på den andre, da fikk hun det første stedet i en ganske så spiss vinkel - og det var ikke like imponerende. Måtte inn og styre litt der gett. Den tredje var enkel! La også ut et par dummyer som hun så underveis, og en som hun ikke fikk med seg. En fin-fin kort treningsøkt i solen denne ettermiddagen - måtte det bli mange sånne!


Ida sitt spor var bare rundt 500 meter langt, men det tok tid enda hun gikk over flere pinner - jeg hadde nemlig lagt ut ganske mange av dem.


Litt tungt å komme seg ut på tur utover kvelden etter en sånn ettermiddag, men jeg kjempa med lysten og klarte det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar