fredag 27. mars 2015

Dårlig med bilder - og ganske så dårlig....

...med trening også den siste uka - bortsett ifra helga da!

Rudy har harket og brekt seg i det siste, trodde først han hadde satt noe i halsen - han er en skikkelig flisespikker, men da det ikke ga seg og jeg ikke kunne skjønne at det skulle være kennelhoste, ja så var det på tide å få sjekket det opp. Først en tur til vår vanlige veterinær. Hun var veldig enig med meg i at det helt klart var noe som ikke var bra. Vi ble videresendt til en veterinær med mer utstyr, film og prøver av lungene ble tatt, og det viser seg at Rudy har lungeorm. Jeg har bare hørt om en eneste hund i hele mitt liv som har hatt lungeorm, og det er ikke mange måneder siden. Men, det er kanskje ikke så merkelig. Etter at myndighetene begynte å kreve resept for alle mulige parasittbehandlinger tror jeg ikke det er mange som gir hundene jevnlige markkurer!! Joda, markkur for revens dvergbendelorm er det jo mange som får, OFTE!! Men den tar jo selvfølgelig ikke lungeorm. Og det beste av alt, på apotekene har de jo knapt Panacur - jeg har vært innom fire apotek for å få tak i fire pakker til å behandle alle mine fire, det ene apoteket hadde ikke engang, ikke bra!!!

Ida fikk spor både lørdag og søndag - lørdag kom vi oss i det minste igjennom sporet. Søndag var det ikke fullt så glamorøst. Først et fremmedspor som vi ikke klarte - ble litt røre og kaos et sted og vips så missa vi halve sporet. Så et eget spor med kryssinger av et par treningskompiser. Ikke så veldig hyggelig opplevelse, for plutselig kom det tre boxere springende, og den en var ikke det minste trivelig med Ida. Usj, sånt liker vi ikke!!
Burde sikkert ha gått spor denne uka, men det har det ikke blitt tid til, og nå er det kommet så mye snø at spor er helt uaktuellt!

Ynni fikk også en liten treningsøkt på lørdag. Ja for jeg valgte å ikke dra på fellestrening på grunn av Rudy, jeg ville ikke la han ligge så lenge i bilen. Ynni fikk slite skikkelig med en apport og det var forhåpentligvis en veldig god læring! Hun har jo blitt litt lik sin lille mamma, og vil gjerne ha hjelp - men det fikk hun ikke!

Mandag er fast dag for brukslydighet - og tur etterpå. Ida fikk fremadsending og fremadsending, uten at det hjalp det miste. Jeg fatter og begriper ikke hva det er som er gått av den hunden, hun klarer faktisk ikke å gå rett i det heletatt. Frustrerende kan jeg love! Jammen godt vi går tur etterpå så jeg får av meg noe av frustrasjonen, for dette er ikke morsomt!

Tirsdag dro jeg en tur på Hundeklubben og hadde med Rudy på litt av fellestreninga. Veldig lite folk som er med og ikke de store utfordringene - bra for en liten mann! Sitt og fot, sitt og fot, sitt og fot - kjedelig, men ooooo så nyttig!!

Onsdag ble det en tur på Retrieverklubben, miljøtrening, og denne gangen var det ingen baller og konger i lufta. Herlig trening med 15-16 hunder, litt fot, passeringer og myyye sitt. Kan trygt si at kjempebabyen min var sliten i sitt lille hode etterpå. Denne treninga er bare super!

Torsdag var det lovet snø, og ja, det kom snø - mengder faktisk, og ingen vits i å trene noe som helst! Det ble en utrolig tung tur, 20 - 30 cm våt snø er tungt!

Fredag igjen, tur med kompiser, herlig - for i dag tror jeg virkelig at det ikke ville blitt lange turen uten turkompiser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar