tirsdag 24. februar 2015

Med litt juks...

... har jeg klart å få lasta opp bildene fra helga - kjekt med internett på jobben!
Lørdag hadde jeg fullt program, men først en tur med hunder og fotoapparat i noe som kunne minne om en tidlig vår.

Bare litt is igjen på Visterflo
My man!
Rudy snart 8 måneder

Ferden gikk videre til Ås og trening for Ynni - men først hadde vi avtalt å møtes med valper og unghunder for "verdens kjedeligste jakttrening". Fot, fot og fot! Til å være første gang Rudy har vært på "trening" oppførte han seg bemerkelsesverdig bra - nå er det bare for Hansen å bevare dette, og absolutt ikke utsette han for noe som kan skape konflikt i den veldig lille hjernen! Sarita tok et veldig fint bilde av han også, se!
Rudy på "fellestrening" - foto Sarita Winsevik

Ynni fikk være med på trening for det som liksom skulle være elitehunder, men altså, det var vel ikke mange som viste elitetakter den dagen! Det var det der med basic-trening som jeg var inne på i forrige blogginnlegg da...
Ynni og Ida

Etter en luftetur med flere av hundene fra dagens trening gikk ferden videre til helgas store begivenhet - NBFs 50-års jubileum! Fire hunder (ikke helt rene etter "gjørmebad" på jordene") inn på et hotellrom kan være en utfordring. Jeg sjekka inn og forsikret meg om at det var lov med hund på rommet (nevnte ikke at det var litt mer enn en...). Så henta jeg alle sammen på en gang, og det var et par "betjenter" på hotellet som gjorde store øyne da jeg passerte resepsjonen med alle fire. Men det gikk fint, Rudy-mann i stoffbur og de andre er jo utrolig greie så lenge de kan ligge i senger og sofaer. Jada, jeg hadde med tepper som jeg la i sofaen og den ene senga - at jeg glemte å legge noe i den senga jeg skulle sove i var kanskje litt dumt, men etter middagen var jeg innom og fikk kasta de ut av "min" seng. Det ble en sen men hyggelig kveld, kjekt å kunne treffes litt uten skogsklærne på også.
Rudy og Emma

Søndag satte jeg nesa hjemover igjen, og rakk å få med meg tur sammen med treningskompisene som selvfølgelig hadde vært ute og trena rundering. Tur i sol og dagslys er jo luksus, og det var helt utrolig fint og tørt i skogen. Herlig - men det var meldt skikkelig møkkavær dagen etter, så utover kvelden tenkte jeg at det kanskje var lurt å trimme litt mer mens det ennå var så fint vær. Som tenkt så gjort, jeg tok tilogmed en runde med sykkelen med de to svarte damene.

Mandag kom med det forrykende været de hadde meldt - synd at værmeldinga slo til! Sludd og snø hele dagen og mer enn nok av vind. Blir verken sykkelføre eller treningslyst av sånt, så det ble tur på beina og ingen trening på noen av hundene. Blir litt sur på meg selv fordi jeg er så lat og tiltaksløs om dagen - håper tiltakslysten snart kommer og tar meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar