fredag 30. januar 2015

Tross vær og føre - en super uke igjen!

Er det noe vi ikke kan rope hurra for om dagen, ja så er det vær og føreforhold. Det er utfordrende å holde motet oppe, man kan ikke planlegge noe som helst mer enn en time fram i tid - for det ene øyeblikket regner det så det spruter i bakken og i det neste er det sol eller snø eller holke. Ikke så lett å forholde seg til!

Fredag kveld rakk vi akkurat tilbake fra fredagsturen (ja vi har fellestur hele gjengen hver fredag) før himmelen åpna seg og det fantastisk fine føret vi hadde et par dager forsvant som dugg for solen.


Mine beste venner, Ynni - Ida - Emma - Rudy
Lørdag morgen snødde det som bare det - og jeg skulle kjøre til Gardermoen på jaktkonferansen, ikke bare det, jeg skulle innom Flateby på veien også. Interessante kjøreforhold, men det gikk heldigvis bra. I Flateby leverte jeg fire hunder, FIRE HUNDER, og sa god helg! Stakkars snille, snille Marianne!

Mitt hjerte, alltid like lykkelige Emma
Søndag etter jaktkonferansen var det rett og slett strålende vintervær, endelig, endelig skulle jeg få prøvd skia. Da kjørte jeg til Flateby for å plukke opp hundene og gå en tur på ski sammen med Marianne før vi satte nesa hjemover igjen. Det ble en helt herlig skitur i et, som nevnt tidligere, strålende vintervær. For en lykke! Da jeg kom hjem måtte jeg ut en tur med de to som ikke hadde fått være med på skitur, den eldre og den unge - og det føret vi hadde var liksom ikke helt på høyde med det Marianne hadde.

Ynni, den råeste hunden jeg noen gang har hatt
Mandag var det skikkelig dårlig vær igjen, litt tungt å komme seg ut på tur etter jobben, men heldigvis har jeg venner som stiller opp og går tur sammen med meg, og da blir alt så mye lettere.

Liten og søt, men ganske vill, Ida min
Tirsdag er det jo trening i ridehuset. Syntes jeg var veldig lur og avtalte tur med en kompis før vi skulle i ridehuset. Og det var fint på tur gett, veldig deilig faktisk, så deilig at da vi var ferdige med turen ble det ikke noe ridehustrening. Det er sløvt av meg altså, jeg vet det, men akkurat da var det bare deilig å kjøre hjem igjen.

Emma syntes ski er slitsomt - da er det fint med grønn vinter
Onsdag kom, og det sprutregna nesten hele dagen, og kvelden. Det er jo miljøtrening på Retrieverklubben på onsdager, og denne onsdagen var det min tur til å ha ansvar for treninga. Det betyr jo rett og slett ingen trening på mine hunder, og denne dagen la jeg til og med alle igjen hjemme. En spesiell kveld ble det. Låsen på døra var tydeligvis skifta, så jeg kom ikke inn og fikk skrudd på utelyset. Treningsplassen var som en skøytebane og helt uforsvarlig å trene hund på. Kioskvakten kom ikke og kokte kaffe og stekte vaffler. Jeg klarte å kjøre meg fast med bilen da jeg skulle kjøre hjem. Dette høres ut som en fullkommen kveld eller? Men, tro det eller ei, det ble en helt super kveld! Bjarne kom og låste opp døra og kokte kaffe for oss. Vi rydda bort benkene på verandaen og trena under tak. Anne Marthe kasta seg over vaffelrøra og stekte vafler da vi var ferdige med treninga. Hans Einar hadde nye nøkler i bilen så jeg fikk ny nøkkel og kunne låse døra etter oss. Og Anne Marthe og Hans Einar døtta bilen min ut av bushen igjen. Kan det bli bedre med så dårlig utgangspunt?

Rudy, min lille store mann
Så kom torsdagen da, nesten litt sol og endelig rakk jeg å ta med kamera og lufte hunder i lyset etter jobben - bildene i denne bloggen er resultatet!

Som den observante leser har fått med seg, er det overhode ikke blitt noe som helst trening på Ynni og Ida denne uka. Det får vente til våren :-) Rudy har fått sine små korte økter med fot og sitt i lunsjen, og det kommer seg, han ser ut til å kjede seg, og det er jo hensikten med det hele :-)
NÅ er det snart helg igjen og jeg setter nesa sørover for helgen - blir litt mye bil og litt lite trim på hundene, men vi får ta det igjen til uka!
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar