tirsdag 20. januar 2015

Dårlig minne

Ynni "stakkar" har fått svært lite hjernegymp de siste månedene, to ganger har hun fått hente tøyposer siden Nordisk. Begge gangene har Hansen sagt at nå er det på tide å komme seg ut alene og ta tak i noen detaljer - men er det blitt noe av? Neida! Vinterens tredje trening fikk Ynni på søndag, da var vi bare tre stykker og jeg la opp til hun skulle lykkes med alle oppgaver så nær som en - og der fikk hun (og jeg!) slite litt. En herlig dag, og Ynni var så lykkelig at øya sto ut av panna på henne :-)

Ida er det vel ikke fullt så synd på, hun har jo rundert opp til flere ganger siden siste konkurranse. Etter at jeg kom hjem fra California har vi vært ute hele to ganger! Den første gangen gikk hun over (eller hadde så dårlig framdrift at hun missa) samme figuranten sikkert fem-seks ganger. Den andre gangen klarte hun ikke påvise - ikke en, men fem-seks ganger, den samme figuranten. Imponert? Nei, ikke veldig! Men Ida er nå engang Ida, og å lete etter figuranter er vel ikke akkurat hennes sterke side. Spor har hun ikke gått siden i september, det får vi ta tak i igjen når våren kommer.

Emma er fortsatt veldig pensjonert. Hun gjør ikke mye annet enn å henge med på tur og i kjeften på Rudy. Eller forresten jo, hun fikk være med i ridehuset en kveld og gå på plass - altså ikke fot som er på venstre side, men på motsatt side av der hun har gått i 9 år. Fin og veldig vanskelig hjerne- og kroppstrim for en gammel dame!

Etter at jeg skrev forrige blogginnlegg kom jeg på at jeg faktisk hadde forsøkt å sende Rudy på en linje - en gang rett før jeg dro til California. Da kasta jeg en markering, ja en sånn 5-10 meters, han fikk hente den, så kasta jeg igjen, snudde om og gikk noen få meter for så å prøve å sende han på en "linje". Han hadde allerede glemt dummyen.... Vi prøvde et par ganger til, og til slutt huska han det! Grunnen til at jeg kom på dette var at jeg nå på lørdag var på det samme jordet og trente et par minutter fot og bitte litt sitt. Da jeg kom tilbake til han etter sitt'en og løste han ut la han i vei opp til der han hadde henta dummyer før ferien! Hm, altså, korttidsminnet er kanskje ikke all verden, men langtidsminnet var det derimot ikke noe i veien med! Haha, herlig liten fyr!
Da måtte jeg jo prøve meg da, og smøg ut en dummy på samme sted og sendte han fra kanskje 20 meter - og gjett om han sprang, den lille luringen. Og det var da jeg fikk se hvordan det er med avleveringene etter at han hadde fått "jakta på" og sprunget en bit med dummyen. Han bare slengte dummye i fanget på meg før han selv slang rumpa i bakken. Søtt, men jeg bør nok øve litt på fanging av dummy framover :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar