fredag 5. desember 2014

Lillebror vokser


18 kilo glede, terror og kjærlighet! Emma er den som får gjennomgå hos oss, hun er snill og tålmodig som dagen er lang. De to andre ga jo uttrykk for at de ikke syntes han var særlig fin allerede den første dagen, og de får for det meste være i fred. Har sagt det mange ganger før, men det kan ikke sies for ofte, hunder har et mektig språk! Det er utrolig interessant å ha en hel flokk med hunder og se språket og ikke minst, hvor enkelt alt kan gjøres om man gjør det på "hundemåten"! Bare et lite blikk fra en av de to svarte, ja så holder han seg i skinnet og oppfører seg som en dannet ung herremann. Vi mennesker har litt å lære når det kommer til oppdragelse og kontroll!

Forrige uke avslutta vi med et lite labrador-kenneltreff. Tre Visterwoodere, to Lowforgere, en Reedsweeeper, ja også Faxe og Emma da (cairn terrier og golden). Og jeg kan vel si at de to Lowforgerne tidvis var et skikkelig radarpar, de viste en flokkmentalitet som jeg ikke har sett tidligere. Og det var den unge Reedsweeperen som fikk gjennomgå. Interessant å se, også dette. Man kan jo bare spekulere på om det er deres litt lengre opphold i samme flokk som gjør at de er så samkjørte - eller om de ville vært sånn selv om de hadde blitt levert ved 8 ukers alder. Akkurat da var de ikke så søte!

Når det gjelder trening med Rudy går det veldig sakte framover, vi klarer som regel en sitt og bli i lunsjen, men noe mer blir det ikke. Det er mørkt, vått, kaldt og en smule vanskelig å motivere seg for trening selv med en valp - jeg bruker jo ikke akkurat å ha det sånn, men forhåpentligvis er det bra :) Det fine som vi går glipp av med valp på denne tiden av året er å sitte i skogen og høre på skogens ro. Det savner jeg!

"Fellestreninger" ble det heller ikke noe av denne uka, verken ridehuset eller miljøtrening på Stikkaåsen - man kan jo ikke rekke over alt heller. I dag får vi to labradorer på overnatting til i morgen - det blir fullt hus regner jeg med. Og morgen reiser vi på overnatting, det tror jeg blir en fin erfaring for lillebror.
Nå er det snart ny uke og nye muligheter, men jeg kan ikke garantere at det blir så mye mer å meddele om en uke :)

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar