onsdag 12. november 2014

Spenning i hverdagen:

Det var mørkt, vått og tett tåke da vi møtte en mindre trivelig nabo i skogen i går kveld!
Jeg hadde med alle hundene på tur og plutselig bråstopper Emma og bjeffer ut til siden for stien. ELG tenker jeg umiddelbart, hun er litt redd elg den godeste gyldenpelsen nemlig, og dette var helt klart et "elgbjeff"! Jeg roper på hundene, men elgen må ha stått helt inntil stien, for den kommer nemlig med et sint "snøft" og gjør et utfall ut på stien og rett inn i flokken av hunder. Hjelpes!
Heldigvis kommer alle hundene uten at elgen følger etter eller får sparka til dem! Jeg får samla flokken, og vi får samla oss litt før vi fortsetter vår tur - men da kommer jammen i meg elgen for å skremme oss igjen, WOW!
Jeg har møtt elg i skogen hjemme VELDIG mange ganger, de har aldri vært særlig redde og absolutt IKKE sinte. At den kom igjen for å skremme oss hadde jeg aldri forestilt meg!!
Men det gikk fint, ingen av de involverte ble fysisk skada, takk og lov!
Nå håper jeg bare at den godeste lille Rudy fikk respekt for elg for all framtid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar