tirsdag 18. november 2014

Små framskritt


Jeg liker ikke å ha hundene rundt føttene når jeg gjør klar mat til dem - og siden jeg bruker fersk mat blanda med noen tørrfórkuler tar det tid å gjøre istand. De tre store vet såklart at de ikke skal vimse rundt når jeg ordner med mat til dem, men lille skrutt...
Den første uka lot jeg han bare være, han var egentlig ikke til bryderi, han satt stort sett vakkert ved mine føtter, men en viss likhet for loven må det være også hos oss. Etter en drøy uke begynte jeg å flytte han til "det andre rommet" når jeg gjorde klar mat. Vanskelig for en liten hund som verken kan sitt eller bli! Jeg flytta han pent og pyntelig tilbake hver gang han kom - og de første dagene tok det virkelig lang tid å gjøre klar mat - det føltes som om jeg ikke gjorde annet enn å flytte valp! Men i går, i går måtte jeg ikke flytte han en eneste gang, herlig!! Og i dag tidlig, ja da gikk han og satte seg "i det andre rommet" helt av seg selv da jeg begynte med maten, og han ble der til det var hans tur til å få sin mat. Hverdagslykke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar