mandag 20. oktober 2014

Nordic Retriever Campionship 2014!



Jaaaaa!!!

Endelig en skikkelig opptur med frøken "litt vel mye" igjen!

Uttaket til årets Nordic Retriever Championship ble gjort i sommer, Ynni og jeg var 2. reserve. Heidi og Bjarne valgte som kjent å trekke seg og starte på et annet arrangement denne helga, dermed kom Ynni og jeg med. Da uttaket ble gjort ble jeg veldig glad og gledet meg stort. Meeen, de to siste månedene har den gleden sunket for hver gang vi har vært ute på noe! På papiret ble vi bare dårligere og dårligere, og jeg vet jo at det er ekvipasjer i Norges land som helt klart er bedre enn oss akkurat nå, og jeg hadde trukket meg om det ikke var for at dette mesterskapet gikk bare 40 minutter kjøring hjemmefra!
Så, vi startet altså!
Jeg fikk til en super oppvarming, takket være Åse, som i lang tid stod helt alene der ute på jordet mens regnet bare øste ned. Og Ynni, ja hun var helt klart på, det er det ingen tvil om, men på sju av de åtte apporteringsoppgavene satte hun ikke en pote feil. Hun gjorde en veldig fin jobb og med et engasjement som jo kjennetegner den hunden. Dommerne var tydeligvis veldig fornøyde, og vi ble belønnet med en 1. premie med HP!!! De fire andre på laget fikk to 2. premier, en 3. premie og en 0. Det ble altså en spennende kveld, hvordan lå finnene, danskene og svenskene an i forhold til oss? Jubelen stod i taket da det viste seg at vi hadde slått dem alle. Fantastisk, og jeg kunne virkelig glede meg over at Ynni og jeg ikke var til belastning for laget, snarere tvert imot. Det gjorde godt for en bekymret Hansen kan jeg love!!

Dag to i Nordic Retriever Championship er en individuell konkurranse, og Ynni og jeg var så klart videre, det samme var så klart også de to andre ekvipasjene med 1. premie, samt alle med 2. premie. Tre norske, to danske, to finske og en svensk. Jeg vet jo at Ynni kan bli ennå varmere i pæra på dag to, så jeg var rimelig avslappet til det hele. Og ja, hun var heit, såpass heit at hun vel egentlig ikke fikk med seg en eneste av sine markeringer. På kritikkskjemaet står det at hun brister litt i markeringsevne - joda, det så helt klart sånn ut! Men, jeg vet at det er konsentrasjonen som brister, markeringsevnen er egentlig ganske god :-) Det ble en 2. premie denne dagen og med tanke på utgangspunktet vårt er jeg veldig godt fornøyd med helgen. Jenny Långström med Searover All In Duff "Oban" ble individuell Nordisk Mester. 

God avslutning på jaktsesongen altså! Og ikke minst, jeg har en idé om hvordan jeg skal legge opp treninga framover - så får vi bare se om jeg har noen treningskompiser når vinteren er omme....

Under følger noen bilder av Ynni fra lørdagens lagkonkurranse, alle bilder er tatt av Ann-Kristin Olsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar