mandag 18. november 2013

N JCH

I dag kom bekreftelsen fra NKK, og Ida heter nå N JCH Conover's Arraks Ida!
Årets konkurransesesong ble avslutta forrige helg, sporkonkurranse på "hjemmebane". Lørdagen starta med fellesdekk, Ida var veeeeldig sein ned, men det var det ingen som så. Så var det feltsøk, og hun plukka fint inn alle fire (bare to labber som fikk inn alle apportene den dagen). Bare en liten pause i bilen før det var inn igjen for å gå lydighet. Syntes hun var ganske fin på fvf, litt dårlig tempo på innkalling, fin fremadsending, og så kom nullen på krypen, dritt! At vi ikke kan få til den krypen på konkurranser! Halsen er jo som den er, men det ble en 5'er. En liten touch på hoppet, to fine apporteringer (tror det var det beste opptaket jeg har sett henne gjøre på tungapporten noen gang), og en fin stige. Meeee, med null på kryp og fem på hals ble det fattige 215 poeng på lydigheta... Etter litt ventetid dro vi til "skogs", eller ut på jordene. Ida gikk et, til henne å være, ganske så fint sporoppsøk, og rett vei. Vi plukka alle pinner, ja VI, for jeg fant en pinne jeg også. Det holdt til seier og cert, og cert er jo ettertraktet for vår del! Det neste målet med Ida er jo å få brukshundchampionatet også, nå mangler vi "bare" ett sporcert og ei gul sløyfe på utstilling - tipper gulsløyfa kan bli den vanskeligste, for et cert til håper jeg vi skal kunne klare i løpet av neste år.

Nå er det mørkt, veldig mørkt når jeg kommer hjem fra jobben hver eneste dag. Jeg bare må være ute i dagslyset, og når det går hele fem dager mellom hver gang man ser lyset, ja da blir helgene hellige!
Denne helga var jeg med en kompis og så på cockere og jakttrening av disse. Blir spennende å se hva valget for min kompis faller på - men altså, jaktcockere har ikke utseendet mot seg, det skal være sikkert og visst!


I går gikk jeg en runde på jordene hjemme og slengte ut dummyer både her og der, så fikk alle tre være med og gå "ettersøk" etter dummyer. Ynni er helt rå, hun bare la i vei nedover jordet og plukka dummy etter dummy. Em skjønte ikke så mye og dingla litt i beina på meg og håpa jeg skulle kaste noen av de dummyene Ynni leverte inn - skikkelig uintelligent! Mens Ida, ja hun var sånn midt i mellom, litt klengete i beina mine og litt "gæ'æn". Jeg vil jo at hun skal bli litt mer selvstendig, og dette er jo en grei aktivisering og fin trening for å få henne til å ta for seg litt mer!

Ida, litt gæ'æn :-)

Ynni, et råskinn

Emma skjønte ikke så mye, og brukte tiden til å grave etter jordrotter

Her har lyset gått på for frøken gul også

Ida

Ida - ikke så veldig gæ'æn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar