torsdag 9. mai 2013

Fridager midt i uka...

...er herlig!
Jeg fikk være med å trene på helt supre treningsområder med nok av utfordringer for mine svarte i dag. Ida fikk starte, litt "walk-up" med markeringer og dirigeringer til kjente og ukjente områder. Hun klarer seg overraskende bra med tanke på hvor lite hun har gjort siden tidlig i høst. Morsomt, men kanskje på tide å pusse bittelitt støv av henne om vi skal henge med på NLM. Etter litt oppvarming med de drevene hundene bytta jeg hund, fint at eierne fikk blåst av seg litt før vi la opp treninga så den også skulle passe for de to litt eldre unghundene. Starta med å gå en runde og legge ut sju områder som ville by på veldig kult og utfordrende terreng for hundene! Den store lykken er at hun fint kan se og høre andre hunder jobbe i en sånn setting uten å gå det minste opp i stress, det er så godt å se! Noen lange fine linjer fikk vi til, og stopp på forholdsvis lange avstander også - men har hun først stoppa, ja da er det litt vanskelig med tegn ennå. Nei, vi har liksom ikke helt kommet dit i "utdannelsen" ennå :-) Super dag med avslutning på Peppes som belønning til meg!
Er ikke blitt mer enn ett spor på Ida siden forrige blogg, det er litt lite - og det gikk litt sånn over stokk og stein. Må si det kjennes som om jeg holder på å dø der jeg henger på slep i et rasende zikk-zakk mønster gjennom skogen. Må trene mer, det får bli et spor i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar