mandag 13. mai 2013

Fire dager på rad...

...med Ida-spor! 
Tre bløte hunder på tur før Ida skal ut og gå spor
Fredag gikk det over alle støvleskafter igjen - bakspor og ikke så mange pinner, PUH, jeg blir helt matt! Lørdag hadde vi ikke fått poeng på sporoppsøket - om det skal bli noen flere starter på Ida etter de to vi har plotta inn, ja da må jeg virkelig gjøre en jobb med sporoppsøk. Hun springer jo ut i et sånt zikk-zakk mønster der også. Blir ikke så bra det, i alle fall ikke når hun ikke helt slår på sporet og bare surrer rundt som ei huggern høne! Men, på lørdag mener jeg at hun fant alle pinnene, kult! Søndag var det fremmedspor, ganske fint oppsøk (bortsett ifra at det går i zikk-zakk ut) og ganske så mange pinner - sporet var 2 timer gammelt. Mmmm, litt dumt å trene "så gamle" spor når det bare er en time i klasse C.... Nå i kveld ble det også spor, tja, lett oppsøk og med litt zikk-zakk føyk hun avgårde - om å gjøre å henge på! Gikk over tre av de fire første pinnene - aj!! Men gikk ganske ok spor faktisk - ja altså, ok i forhold til Ida-spor :-)
Lørdag fikk Ynni en liten økt med høyre-venstre-ut på lange avstander fra meg. Nå skjønner jeg hvorfor jeg slurver med den treninga! Sette igjen hunden, masjere rundt 100 meter, sende hunden og masjere tilbake, fram og tilbake, fram og tilbake, fram og tilbake, fram og tilbake - det blir noen meter i løpet av en treningsøkt ja!
Ida og Emma etter en tur i regnet
Emma og Ynni etter en regnværstur



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar