mandag 6. mai 2013

Ut-høyre-venstre,

...nei se det har jo ikke lille Ynni trent særlig mye på. Vi hadde en økt med nesten bare (lengre) ut i forrige uke - og på "Work-in" treninga i går viste hun akkurat det. Selv med et godt kjent område både til høyre og venstre gikk hun ut da jeg pekte venstre. Og ja, det er jo nesten ren lykke da, for jeg tør påstå at for de aller fleste er det (lengre) ut som er vanskelig! Resultatet ble jo at vi måtte ta en liten treningsøkt med ut-venstre-høyre i dag også. Godt kjente områder og litt forstyrrelser her og der. Herlig å kunne gå ut og gjøre litt "pirketrening" med lille frøken. Nå må jeg prøve å huske å ikke bare gjøre lange rette linjer når vi er ute og trener med andre! Ja, så var det finsøk inn-ut-høyre-venstre - det er vel på tide å begynne å trene litt på det også tenker jeg.
Ida fikk være med på siste del av "Work-in" treninga i går, og hun var i storform. Virkelig nøt det, funka ganske så bra gjorde hun også - fineste bitte lille knotten min!
Ellers er det blitt mer spor på Ida, både fredag kveld og i dag. I dag fikk hun nok engang sitt livs lengste spor - den hunden har banka noen rekorder de siste ukene. Tenk at hun bare for drøyt to måneder siden knapt nok hadde gått spor her i livet. I dag kom hun seg igjennom 1500 meter spor med kryssinger - jada, vi hadde nok gått oss av på et par av kryssingene, men herlighet, helt fantastisk! Og ja, jeg trenger vel ikke si at hun NYYYYTER det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar