fredag 31. mai 2013

For en uke...

...siden var vi med på den første "fredagsturen" på temmelig nøyaktig to måneder. Fredagsturen er sånn rundt ei mil lang, vi er fem personer, og det er svært skjelden færre enn ti hunder med. Siden Emma ikke har fått gjøre stort de to månedene, og i alle fall ikke være med på fredagstur er det ikke blitt noe tur på oss andre heller. Deilig å være med igjen!

Har så smått begynt å trene litt med Emma også, hun har fått gjøre et par feltsøk og litt lydighet - spor venter vi med til vi har vært hos fysioterapauten igjen om et par uker. Det ser ut til å gå fint, men jeg kjenner at jeg er blitt veldig forsiktig med henne. Jeg har forsøkt å sykle et par ganger også, men oppdaga at tempoet ikke akkurat er noe å skryte av - jeg jogger nemlig like fort...

Ida har fått litt pause fra sporene, kun et par kortere spor med litt utfordringer er det blitt siden konkurransen. Får se om jeg ikke kan få prøvd henne på noen grusspor utover, tror det kan være god kompetanse for henne å ha med seg. Noen start i B blir det ikke før til høsten - det er veldig mange lydighetsøvelser som skal inn innen en tid! Har forresten prøvd henne på et par felt også - litt utfordring for en jakthund å holde seg innenfor det tråkkede området, men tror nok kanskje at vi skal få det til. Hun er jo ikke akkurat kjent for å ta for mye for seg...

Ynni er "taperen" hjemme hos oss om dagen! Men det tror jeg ikke hun har vondt av. På lørdag var vi hos Benedicte og Cathrine og trena en hel gjeng, og ja, hun har litt igjen før hun er på elitenivå, men med tanke på hvor lite trening hun har fått det siste året kan man ikke forvente annet. Hun var nå i alle fall helt tyst og kunne nesten sitte stille hver gang det ble kasta noe!

Nå er det snart helg, det blir i alle fall fredagstur i ettermiddag, og så kanskje litt trening i løpet av helga også - god helg til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar