søndag 10. februar 2013

Klarer ikke engang å...

...oppdatere en gang i uka - det er litt dårlig!

Mine vakreste - den gule helt uten pels!

Forrige uke ble det skitur på mandag, så kom mildværet og alt ble bare is og holke igjen, fytti så trist føre. Og ja, jeg stod værfast med bilen og måtte bli hjemme fra jobb en dag. Heldigvis fikk jeg bilen opp bakken sånn litt utover dagen og resten av uka ble den stående på toppen av bakken. Mener å huske at jeg prøvde meg på et par spor med Ida på de islagte jordene også. Lørdagen ble det skøytetur - eller nedtur som det også kan kalles. Skikkelig dårlig skøyteforhold og alt for glatt for hundene, Emma gikk bokstavlig talt Tunevannet rundt, hun hadde ingen som helst plan om å gå på den glatte isen. Søndag var det rundering igjen, og det var ikke så mye å skryte av for frøken gul. Hun hadde noen stopper der hun bare stod og dro inn ferten og konstaterte at det ikke var noen vits i å springe ut - for det var jo ingen der... Ja, ja, nå har det jo gått ganske bra med runderinga i det siste, så det var vel på tide med en sånn dag også! Etter runderinga var det rett på jakttrening, vi var bare tre stykker og storkoste oss! Jeg kasta litt markeringer for de andre og Ynni fikk hente "blinde" dirigeringer til både kjente og ikke kjente områder. Flink Ynni!

Denne uka kom det snø, mandag snødde det nesten hele dagen og vi har fått akkurat nok til at det er superfine forhold på vannet! Resultat, nesten 9 mil på ski - så ble jeg lurt til å gå på beina på fredag, da er det blitt ei mil på beina også. Vi har de siste ukene hatt turavtale hver fredag, det er hyggelig, og denne fredagen satte vi ny rekord med antall hunder også, hele 14 stykker i forholdsvis fri dressur - man kan trygt si at vi tidvis hadde hunder over alt! Lørdag kom det en gjeng og trena her hos meg, artig når alle hundene er på litt høyere nivå og kan gjøre samme oppgaver. Ida fikk være med denne gangen, hun storkoste seg og jeg fikk se at vi kanskje i alle fall bør trene NOE om jeg i det heletatt skal tenke på å starte med henne framover (kom i grunn ikke som noen overraskelse :)
I dag har vi rundert igjen, og det er mer snø i skogen enn hva jeg har trodd - tungt ja! Men Emma gikk gans ke så fint igjen, herlig!
Ida har fått et par økter med bitte litt lydighet denne uka, heftig hund!! Men om jeg bare gjør litt med henne tror jeg at jeg skal få orden på noen av klasse D øvelsene snart, morsomt!

Denne uka har vi også hatt Carmen her, hun har sovet i sofaen og sprunget med på skiturer - tror hun var glad da Sarita kom og ga henne noen tøyposeoppgaver på lørdag!

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar