tirsdag 12. juni 2012

Tirsdag er jakttrening, men...

...denne tirsdagen var det jaktcup!
Marianne og Cari klina til nok engang, 20 poeng og dagens beste i blåbær - de to leder stort i blåbærklassen!!
Ynni får bryne seg i åpen klasse, og er selvfølgelig ikke helt klar for særlig mye annet enn plankekjøring ennå. Hun gikk litt hektisk fot, stoppa fint på stoppen og bega seg ut bakover da jeg kommanderte, men dummyen lå ned for en bitte liten kant og inne i sivet - hver gang frøken Ynni sprang fra gresset og inn i sivet tok hun selvfølgelig et skikkelig hopp og føk langt over dummyen (litt mye spring og veldig urutinert ennå er hun jo). Stoppa henne et par ganger da det ble litt mye spring, og hun stoppa helt nydelig! Til slutt valgte jeg å gå nesten helt bort til henne, tror jeg klarte å få til en veldig fin opplevelse for Ynni - men poeng ble det jo ikke.
Jeg bruker litt energi på å få disse cupkveldene for å få til bra opplevelser for Ynni, så når det er Ida sin tur går det liksom litt på lykke og fromme. Og det gjorde det jammen i meg i dag, herlighet for et kaos! Først en markering, og jeg trodde jo at hun så den, men sånn i ettertid sa dommer fru Bergman at for Ida så det ut til at den faktisk landa bak en stolpe. Hun bedømte nå i alle fall ikke avstanden og dro ut, langt ut og jeg stod igjen og måpa... Skjerp deg Kari!! Men Ida kom inn med dummy - dirigeringsdummyen faktisk :-) Blir ikke mye poeng av det heller!
Men en fin-fin kveld ble det, og de fleste gjorde riktig så fine prestasjoner - og det er herlig å se!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar