torsdag 14. juni 2012

BK-prøve Ynni

Ja hva skal man si? En 3. premie! Uff, det ser veldig dårlig ut på papiret, men helt ærlig, jeg syntes ikke det var så dårlig! Prøva starta med en markering som skulle få bli liggende til etter en vannmarkering. Skytter og kaster flytta seg så forbi oss og det ble kasta en markering på vann. Ynni kasta seg i vannet og leverte vakkert i hånd før jeg ba henne riste seg, herlig! Så skulle vi sende på "retningsangivelsen", Ynni dro ut men gikk stort og jeg måtte kalle henne inn, blåste stopp og hun stoppa helt nydelig (dobbelt herlig), sendte henne bakover og hun gikk fint bak og fikk dummyen, mmmm liker veldig godt :-) Så gikk vi bare noen få meter fot før vi fikk nok en vannmarkering, ingen risting og samme fine avlevering igjen, lykke! Så fikk vi gå noen flere meter fot før det ble kasta to enkle markeringer. På den første dro frøken Ynni ut i stor fart og sprang nok engang for stort, jeg måtte kalle henne innover og da gikk hun tilbake til rett område og fant dummyen. Andre markering gikk veldig fint om jeg ikke husker helt feil. Så snudde vi oss rundt og fikk et fritt søk i veldig høyt gress ned mot vannet på høyre side. Til å ikke ha noe erfaring med fritt søk jobba hun som en stjerne, "flott feltsøk" står det i kritikken! Og altså en 3. premie, syntes det var veldig strengt jeg...
Uansett, jeg er veldig fornøyd både med min og Ynni sin innsats denne kvelden, jeg var helt rolig og kjente at jeg ikke behøvde å bruke unødvendig energi på å holde henne under kontroll, herlig følelse og en veldig fin opplevelse for lille frøken kurttønne!
Terrenget var et parkområde ute på en odde med turstier, kortklipt gress, eng og siv - fint sted!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar