søndag 24. juni 2012

På med arbeidshanskene!

Jepp, av med silkehanskene og på med noen reale arbeidshansker - nå vil jeg ikke lures mer! Jeg tror nemlig at jeg er blitt lurt i sånn omtrent fire og et halvt år - av en liten sort, førermyk frøken, hørt sånt! Jeg har pakka den lille hunden inn i bomull og tatt på henne med silkehansker i fire og et halvt år. Misforstå meg rett, jeg har aldri vært en sånn lullete hundeeier som ikke kan snakke med litt store bokstaver. Men det har faktisk aldri vært nødvendig å snakke med store bokstaver til Ida, hun er jo så elskelig og enkel den hunden at det har vært en fryd! Men, altså, etter at hun fikk valpene for drøyt et år siden føler jeg at vi liksom ikke helt har funnet igjen tonen, mulig jeg har dulla litt for mye med henne, for hun kan faktisk finne på å være litt ulydig av og til, og i tillegg har vi fått disse snurrene og stoppene. Men nå er det slutt, sånn kan vi ikke holde på! I dag hadde vi opp til flere alvorsprater, og tenke seg til, hun ser ut som om hun skal dø så fort jeg snakker med store bokstaver. Typisk kjerring - jeg tror det, hun ser nemlig ikke ut til å plages nevneverdig etter at jeg har avslutta praten. Nuh blir det andre boller ;-)

Det gledelige i dag var jo Ynni, hun og jeg gikk en runde og la ut tøyposer og tennisballer på de samme stedene som Ida fikk hente i går, hele jordet rundt. Da vi snudde og gikk tilbake fikk hun hente både tøyposer og tennisballer på varierte avstander og i helt andre vinkler enn de vi gikk da vi la dem ut. Og ja, jeg tøyde noen grenser i dag og hun var helt fantastisk, bedre enn Ida - men det skal jo ikke så mye til om dagen.

Emma fikk et kort spor i skogen, fokus på tempo - hun fikk tilsigelser fra tante grusom bak i lina hver eneste gang hun forsøkte å øke tempoet, og tenke seg til, hun fikk med seg alle pinnene :-)
Sliten, selv om hun ikke lenger bruker alle musklene i hele kroppen.
Mobilbilder er dårlige, men de får rekke som illustrasjon
Og Ida, ja hun fikk en liiiiten hurtigøkt med tøyposer på det lille jordet her hjemme akkurat nå - med arbeidshanskene på :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar