lørdag 23. juni 2012

Dagene går i fra meg!

Ja, og kveldene også!
Torsdag, ja det er lenge siden det... Hm, tror kanskje ikke jeg gjorde annet enn å sykle en tur med Emma før jeg dro på en sen trening med Ida - eller, teflonhjerne kalles det, for vi padla faktisk!! Og Ida, ja Ida er som tidligere nevnt ikke akkurat på topp om dagen, det blir både snurrer og stopper på den frøkna. Uff, syntes litt synd på resten av NLM-laget som må drasse på meg og den hunden til helga! Takk og lov var vi kanskje ikke akkurat favorittlaget fra før av heller. Men, en hyggelig trening til langt på natt ble det altså på torsdag, med innlagt pølseservering midt ute på jordet. Tenk så fantastisk godt det smaker med mat i en sånn setting!

Fradag tok jeg med alle tre på sykkeltur, og da ble det bare en bitte liten treningsøkt på Ida ute på jordet utover kvelden. Korte, korte, korte avstander og stort sett "synlige" apporter.

I dag har vi kjørt hardt, eller, det er jo jeg som får kjørt meg når jeg skal prøve å få trena litt med alle tre i løpet av en dag. Først la jeg ut et kort spor til Ynni på et gressjorde. Så fikk hun trene noen av klasse D lydighetsøvelsene. Det jeg ennå ikke har gjort er forangående i line - må vel snart prøve på den! Dekk under marsj har vi akkurat begynt på, foreløpig har vi vel ikke helt fått klem på den øvelsen. Emma fikk en innkalling og et par fremadsendinger - og hu hei som hun var i slaget i dag igjen :-( Etterpå fikk hun et feltsøk, eh, ja faktisk, feltsøk - det tror jeg vi har trena på de fire gangene vi har starta på stevner i år, så det var kanskje på tide... Så var det klart for Ynni sitt spor, bare 50 meters strekker og ca 500 meter spor. Hun gikk noen fine strekker og noen flotte vinkler - men også noen dårlige strekker og vinkler. Trening er vel det som skal til for den lille frøkna! Så ble det padletur, og da fikk selvfølgelig alle tre være med og trimme seg. Og endelig var det Ida sin tur til trening, hun fikk kjørt seg skikkelig i dag, bare oss to og hun sprang vel nesten stup i ett og henta tøyposer på både kjente og ukjente steder i en time! Opp til flere snurrer og pip i det jeg skulle sende henne, men den som gir seg er en dritt - hun fikk ikke komme tilbake til meg en eneste gang! Sliten Ida resten av kvelden - tror vi skal gjøre en sånn trening i morgen også. Var på et gressjorde med mange fine, høye kanter og øyer som jeg kunne gjemme tennisballer og tøyposer i! Kjente at jeg gjerne skulle gjort en sånn trening med Ynni også, men får vel legge sjela i Ida noen dager til :-) Avslutta kvelden med en veldig kort sykkeltur bare Emma og jeg - det er faktisk fulltidsjobb å trene og trimme tre hunder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar