lørdag 16. juni 2012

Nei nå glapp...

...det litt i de daglige oppdateringene igjen! Det er jammen i meg heftig å klare å skrive blogg hver dag - for så fantastisk begivenhetsrikt er jo ikke akkurat livet mitt :-)
Dagen derpå, ja da ble det markeringstrening på begge de to frøknene sort - og jeg kan vel bare konstatere at sånne "forte føtter" fort kan gå i arv... Korte, korte, ja til og med svært korte kast med tennisballer i HØY vegetasjon - og innkalling så fort føttene tok overhånd. Det er et hardt liv på Camp Visterwood!! Det ble litt annet småtteri på dem også, oppe på myra, og det var to godt fornøyde frøkner som stupte i bia-bedden da vi kom hjem. Sykkelturen fikk Emma helt for seg selv - og det går helt klart fortere gjennom skogen når jeg bare har en hund i bånd!

I går tok jeg med de sorte hver for seg, planen var å trene markeringer med Ynni og legge ut noen blinde til Ida - men det ble jammen i meg markeringer med begge to. Høy vegetasjon og korte avstander - til hundenes fordel klarer jeg ikke å kaste så langt nemlig! Og jammen i meg var de veldig flinke begge to, om de hadde lært noe fra dagen før eller om jeg kanskje var ennå flinkere til å legge det opp så de skulle lykkes - vel, jeg tror det var det siste...
I dag da? Jo, i dag var dagen da jeg faktisk skulle klare det kuststykket å forsove meg.... til trening kl 10, er det mulig? Tror ikke jeg har sovet så lenge noen gang på mange år! Fordelen var at jeg fikk et ferdig lagt spor til lille frøken Ynni :-) At det ikke akkurat var noen praktprestasjon får vi jo heller skylle underlagt for, tror nemlig de hadde pakka høyet i "egg" i går. Det var nå i alle fall tydelig vanskelig for ei frøken med mer føtter enn hjerne!
Emma fikk først litt lydighet, og herlighet den hunden er jo en opplevelse når hun er i "slaget", i dag var det på innkallinga det liksom tok helt av - ingen kjedelige dager med den hunden i hus altså! Så var det altså klart for Emma sitt spor, da vi la det ut fant jeg denne: 
...og den må jo ha vært årsaken til at Emma faktisk gikk spor som en gudinne i dag. Herlighet så fint hun gikk! Ikke så mange pinner, men skitt au!
Etter en sykkeltur med Emma og Ida og litt pause måtte jeg jo ut og handle, fint å kombinere handling med spor tenkte jeg og pakka hundene i bilen. Først legge spor og så handle før vi skulle gå sporet - men altså, man kan ikke gå spor når man har handla is...  Heldigvis kom jeg på det før jeg fikk handla, for is er faktisk livsviktig!! Det fikk heller bli en liten tur i skogen og legge ut et felt til Emma - men altså, man kan ikke trene felt med Emma når hun er igjen hjemme... Heldigvis kom jeg på det før jeg fikk lagt ut dingsene, det endte med at Ida fikk noen korte markeringer i skogsterrentet - og lykkelig var hun for det! Ynni sitt spor hadde jeg langt på "firkløverjordet", så det gikk helt strålende - til og med kryssa fra Emma sitt spor tidligere i dag gikk fint. Flink Ynni!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar