torsdag 1. september 2011

Det er kult med valp!

Jada, jeg vet at jeg burde oppdatere oftere, men det går i 120 og vel så det om dagen og jeg har rett og slett alt for dårlig tid til å oppdatere - ja så er det ikke akkurat det jeg har mest lyst til heller.
Planen var å prioritere Ida denne høsten, det satt jo frøken gyldenpels en liten stopper for. Ved å vinne NM var hun automatisk kvalifisert til Nordisk som går i Örebro midt i September. Jeg måtte melde Ida av Oslo-prøva og nå skal jeg altså rekke over både trim og trening på begge to om ettermiddagene - i tillegg til at det er valpekurs på mandager og runderingstrening på torsdager. Jadda, jeg har nok å gjøre!
Ida og jeg var på praktisk jakt forrige onsdag, det gikk ikke så bra sånn rent resultatmessig - vi fikk ikke godkjent. Vi satt i skjul mens det ble skutt og da vi skulle begynne ettersøket sleit jeg litt med å få henne ut i et område på den andre siden av vannet. Hun kom seg jo ut dit opp til flere ganger, men da hun ikke fant noe returnerte hun og var hun litt tung å få ut gang på gang på gang. Etter nærmere to timer uten å finne noe som helst (vi fikk inn pippipene ganske så raskt) var jeg glad vi fikk reise hjem :-)
Søndag var vi på en vanlig B-prøve og jeg var litt skeptisk siden jeg bare hadde rukket å trene ei bitte lita økt i mellom - men heldigvis ingen grunn til bekymring. Ida var sitt vanlige jeg og gikk ganske så bra igjennom hele prøva. Det ble en 1. premie og dagens beste EK.
Ynni har blitt en stor slamp, lang tynn ting med et snyteskaft som minner mer om en flatt enn en labrador - men skit-samme, hun er fin inni :-)
Jeg har brukt lunsjene på jobben til trening med henne, fot, sitt, innkalling og finsøk. Til slutt gikk jeg litt tom for treningsideer - tenk at jeg hadde glemt at jeg skulle gjøre en hel masse dirigeringstrening med matskåler. Men takk og lov for Fjasboka :-) I går og i dag har vi vært ute og kjørt UT (bakover) både med høyre og venstre vending, litt vanskelig i går, lett som en plett i dag sa Ynni! Da måtte jo selvfølgelig Hansen legge på en stopp etter første matskål og sende videre UT i dag. Gikk ganske så bra det også :-)
Fytti så herlig det er med valp! Nå ligger den lange tynne tingen under bordet og sover sin dypeste søvn og har helt sikkert fått alt hun behøver av mentaltrening for i dag. Lykke!
Mesterskapshelga er neste post på programmet for Ida - ingen store forhåpninger for den helgen, men jeg gleder meg virkelig til to dager med nesten hele RetrieverNorge samlet i Vestfold!!

3 kommentarer:

  1. Anne liker at de har blogg oppdaterer;) Vi sees til helga:)

    SvarSlett
  2. jææææærk......skrive feil også....
    "Anne liker at de SOM har blogg....." Den siste setningen ble riktig!!!

    SvarSlett
  3. Og Kari er ikke så teit at hun ikke skjønte det da vet'u :-)

    SvarSlett