søndag 3. juli 2011

Endelig alenetrening!


Oppdateringer er jeg dårlig på, det vet jeg - men jeg kan ikke love verken bot eller bedring...


Ynni er, tja, noe sånt som tre og en halv måned gammel - og en helt fantastisk liten (eller stor) valp! Hun er verken så liten eller så søt som Ida var på samme alder - men du verden så søt hun er inni. Jeg bare elsker den valpen!


Forrige uke fikk hun gå godbitspor for første gang, ut på plenen i lunsjen, knyte fast lille valpen og legge et kort, kort godbitspor. Syntes det fungerte ganske så bra faktisk - altså ganske så sansa og fikk med seg de fleste godbitene, tror jeg skal prøve å gjøre det mer! Det er jo en fin, fin aktivitet for en liten nese!


Lille frøken stjeler jo stadig et eller annet - og ja, truser er vel favoritten (ønsker meg stor skittentøyskurv - med hengelås...)! Men, det er bare å være forberedt, godis må alltid være i nærheten (og i nøden spiser fanden fluer også - kattematen på vaskemaskinen fungerer utmerket). Trusene skal leveres i hånd for at byttet skal være et faktum, og det begynner hun å forstå! En fin start på fine avleveringer!


Ida da stakkars?


Siden jeg har fungert litt som coatch for det ene NLM laget i avdelingen har jeg brukt forholdsvis mange kvelder på dem, det har vært veldig trivelig men har også resultert i at Ida ikke har fått så mye egentrening som jeg skulle ønske. I tillegg syntes jeg det er vanskelig å trene og utvikle hunden når det hele tiden må tas hensyn til de som skal ha "kortere, lettere og færre". Jeg tok konsekvensen for et par uker siden og inviterte meg selv med på trening med en liten gjeng med proffer - HERLIG, jeg kommer igjen om jeg får!!!


Og i dag fikk jeg endelig tid til egentrening med Ida og fikk trena litt på det jeg fikk "kjeft" for også, herlig! Her er vårt nye paradis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar