søndag 19. juni 2011

Trening hos Cari

I dag dro vi til Caris tidligere husvære og trena - hyggelig å kombinere trening med et minivalpetreff for de to søstrene sisters.
 Og jeg fikk vist Marianne hva jeg trener med Ynni om dagen. De to søstrene fant hverandre selvølgelig, men det var gledelig å se at de også kunne "trene" litt selv om den andre var i nærheten! 
De to er blitt ganske så like, Ynni har litt lengre pels, Cari har litt bredere skalle og bitte litt mørkere øyne - men de er svært så jevne i størrelse. Og mamma Ida er så nær naken som det går...



Siden Ida egentlig er litt for lydig starta jeg dagen med å kaste og legge ut for de andre da det var stopp og kontroll som var tema. Ida fikk være med da vi kasta markeringer over en bred bekk - da fikk jeg gjort et par avleveringer ala Roger Phillips og det så ut til å gå inn hos den lille svarte :-)  Jeg har aldri hatt særlig store problemer med risting, men Roger mente at vi burde strekke den strikken litt lengre og lære hunden KUN å riste seg på vår kommando. Helt klart noe å tenke på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar