torsdag 26. mai 2011

Ynni 10 uker i går...

... og jeg har helt glemt å veie henne. Men pytt sa'nn, hun vokser men er ikke fullt så "tjukk" lenger. I kveld skal vi treffe Cari igjen og det skal bli trivelig å se de to søstrene sisters sammen igjen!
Den siste uka har gått med til sporkonkurranser, Em og jeg har starta to dager og i tillegg har jeg vært sporlegger en dag. Ynni har selvfølgelig vært med og fått oppleve vår snevre "verden" - og jeg syntes hun har vært bitte litt reservert overfor fremmede i enkelte situasjoner.
Ellers er det faktisk ikke så mye vi gjør, hun er med på jobben og "sover" fra jeg kommer og fram til lunsj. I lunsjen går vi ut, noen dager rusler vi rundt på industrifeltet mens andre dager går vi bar ut på gresset og "trener" litt. Fra lunsj og fram til jeg skal hjem får hun ligge i buret igjen og jeg er imponert over at hun finner seg i det! Litt protester og litt lek med seg selv men så blir det fort stille igjen - herlig!
På kveldene har jeg prøvd å få til en liten tur i skogen, bare oss to! Tror det er smart, så fort de andre er med henger hun nemlig på dem og det vil jeg jo ikke ha noe av! Skal jeg gå med alle tre må det bli fot på de to store! På våre små turer har vi gjort et lite godbitsøk på fløyte, et par stopp/sitt på fløyte og selvfølgelig et par sitt og bli mens jeg tar et par skritt bakover. Men mest av alt ar vi bare vært ute og oppdaget naturen. Innkalling er vanskelig å trene - da må jeg nok ha med de andre for at hun skal gå langt nok i fra meg ;-) En kveld hadde jeg forresten med en pytte liten nøkkelringdummy - interessant :-) Kasta den i blåbærlyngen og hun fikk bykse etter, første gang kom hun så stolt med den - de to neste gangene sprang hun bare ut og sa "her er den" før hun returnerte til meg uten... Joda, hun henta den igjen og da ga vi oss med det :-)
Nye bilder? Ja hvor lett er det å ta bilder av en valp som enten har nesa ned i gresset eller kommer byksende mot deg - å ja, 70-200mm duger kanskje ikke! Skal prøve å få tatt noen bilder i kveld altså!!

1 kommentar: