onsdag 18. mai 2011

8.4 kilo...

...men som jeg digger denne store valpen!
Hun har nå vært alenevalp i tre hele dager og tar det hele med knusende ro. Hun har selvfølgelig sine raptuser men er stort sett en veldig sindig frøken. Søndag var hun med på jaktkurs og fikk være med på myra og spise myrull. Mandag var hun med på jobben og lå under skrivebordet det meste av dagen - ok, litt misfornøyd en liten stund etter at hun blir "stappa" i buret, men så sover hun, gjerne med beina i været. I lunsjen ble det miljøtrening, tisse og bæsje litt og så gå langs med den sterkt trafikkerte Mosseveien.
Tirsdag var det jo 17. mai og vi var selvfølgelig i skogen og trena litt. Ida fikk seg en fin økt med markeringer og noen dirigeringer til områder vi hadde lagt ut tidligere. Ynni fikk være med en liten stund og vandre rundt og hilse på de andre og spise litt myrull igjen. I dag, ny arbeidsdag og Ynni er selvfølgelig med på jobben. Litt lengre runde i lunsjen i dag, på industrifeltet. Blomstene som vaiet i vinden i et blomsterbed var bitte litt skumle til å begynne med - men ei jekketralle i god fart over asfalten var helt naturlig - fineste lille valpen min!
Hva trener vi på da? Selvfølgelig ikke så veldig mye! Innkalling på fløyte blir det et par-tre ganger om dagen. Litt sitt både på kommando og fløyte. Sitt og bli er det faktisk også blitt, holder hånda framfor meg og smyger et skritt tilbake og blir hun sittende får hun godis. I går la jeg ut noen godiser på bakken og blåste søksignal også, en fin-fin valpeaktivitet - når hun fatter at det er mer enn en godis på bakken :-) Apportering - nei ingen ting! Om hun tilfeldigvis bærer på noe lokker jeg henne forsiktig til meg og klapper og roser, det er alt. Denne svarte myke skapningen har allerede satt sine spor i mitt hjerte - håper dere andre har det på samme måte med de andre valpene!

1 kommentar:

  1. De er flinke til å innta hjertet vårt de småtassene. Det er nok derfor de er så søte når de er små. For har dem først kommet inn så slipper vi dem aldrig ut igjen. ;-)

    SvarSlett