mandag 16. august 2021

Hva skjer æ?

Ynni er på utlån, og har vært det i hele sommer. Frøydis har lånt henne for å starte litt rally, og for en fin relasjon de to har fått, jeg er imponert! Denne helga har det vært NM-uttak og NM-finale, og Frøydis kliner til med 1. premie, Cert og kvalifiserg til NM-finalen. I finalen går de et supert løp, klarer til og med det momentet som felte mer enn 50% av deltakerne - men en litt for skjeiv rygging førte til en disk, så fort gjort er det altså i rally. Jeg er så utrolig stolt av dem! Takk Frøydis for at du viser fram Ynni så fint!

Fender er altså alenehund, snart 20 måneder og fortsatt veldig ung, akkurat som hannhunder er i den alderen. Det er rart å bare ha en hund, men faktisk ikke så kjedelig som jeg trodde det ville bli. Fender har fått starte jakt for første gang denne helga - og en WT for labrador med over 90 startende er jo en bra start....
Han ble helt overvelda over alle folka og hundene, han syntes det var storveis og var litt høyt over bakkeplan de første 15 minuttene etter at vi kom fram!
WT-oppgavene var fine og greie, samtidig litt utfordrende. Jeg tror unge lovende var litt prega av nettopp å være ung (og så vel kanskje ikke så lovende ut heller). Han markerte ikke helt som han kan og ofte gjør på trening, da ble det litt mye spring og det gir jo som kjent ikke tipptopp poeng. Men han så konsentrert og fin ut, ikke noe stress og kaos, så det ble ingen nuller og han endte som 4. vinner i begynnerklassen i tidenes første WT bare for labradorer.

Siden jeg elsker Fender, syntes jeg selvfølgelig han er smellvakker - slik så han ut i sommer:

En varm dag forrige uke var det slik han fremsto:

Under dagens lille treningsøkt på nytresak jorder:

Og dette er fra vi var en liten tur på fjellet ti sommer:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar