onsdag 25. mai 2016

Ingen supre runderingspoeng

Ble ikke noe å skrive hjem om i helga. Rundering to dager på Fetsund, Ynni blir nølende, usikker, har ørene bakover når hun springer, korte slag, rett ut og inn igjen og litt vel mye framdrift på enkelte slag og er ikke som hun er på trening. Da blir det tungt! Lørdag var vel ikke så ille, vi fikk 9, men nulla krypen og resten av lydigheta kjentes litt tung. Det skal holde hardt om vi skal komme med på NM i runderinga. Søndagen gikk vi fort fra å konkurrere til å trene, jeg sendte henne på nytt når slagene ikke var bra, klarte å holde både Ynnis og mitt humør oppe og det kjennes godt. 7.5 ble det på runderinga. Ynni gikk en fin fri ved fot med sånn energi jeg liker - men så stoppa hun ikke på innkallinga, dermed ble det trening på resten av lydigheta også. Egentlig veldig bra å få en sånn økt en gang i blant!

Har tenkt og spekulert veldig på hvorfor runderinga blir som den blir på konkurranser. Ja, jeg gjør helt sikkert noe som jeg ikke gjør på trening - men så kom jeg til å tenke på at Ynni har starta sist (løpetid) på de tre siste konkurransene. Jeg vet jo at mange arrangører er sløve til å tråkke over mellom hver 5. hund (noe de egentlig skal). Så, i går ble det rundering i utråkka terreng - og altså, da var det plutselig en annen Ynni jeg hadde på trening også. Interessant! Tror det blir mer trening uten å tråkke framover! Om det er så enkelt bør dette kunne løses - bortsett i fra at det aldri bruker å være veldig enkelt da!

Rudy stakkars, han har ikke fått mye til trening de siste ukene. Et par ganger ute sammen med andre men ikke noe egentrening. I dag fikk jeg endelig ræva i gir og kom meg ut på en liten trening med han (og Ida). Rette linjer uten "spor" er tema - og det går både i hytt og gevær om det er ørsmå hindringer i veien kan jeg love. Jaja, da har vi noe å jobbe med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar