fredag 6. november 2015

Klar for helga?

Ja det vil jo vise seg! Uansett, det blir ingen trening på Ynni i dag - nå får hun være så klar eller uklar hun bare vil!!
La spor på jordene hjemme på tirsdag, og det gikk så dårlig! Ynni var bare innom sporet sånn omtrent hver 5. meter og til slutt ble Hansen rett og slett grinete!! Hah sa Ynni, skal det være på den måten får du gå spor selv, jeg har nemlig ingen planer om å gjøre det. Så, ja, da gikk jeg resten av sporet selv da, og fikk henne ikke til å gå en eneste meter spor. Veldig smart, for vi skal jo starte på lørdaga! Må innrømme at jeg var både gretten og muggen, og det skal man jo som kjent ikke være når man trener hund. Marsjerte inn med Ynni fresa avgåde ut på et nytt jorde for å legge ennå et spor og få av meg litt frustrasjon - det gikk så rådyra skvatt rundt meg. Rett inn og hente Ynni og la henne få gå et helt ferskt spor. Satte henne rett på og, ja, det så ikke ut som om hun nøt det. Men tusla avgårde gjorde hun, sakte men absolutt ikke sikkert! Det tok seg opp underveis, og hun var i det minste litt mer seg selv da vi kom til slutten.
Hadde avtalt fremmedspor på onsdag, og det var jo rimelig dristig med tanke på hva vi holdt på med på tirsdag. Men altså, vi hadde en avtale og jeg var rimelig spent. Og ja, hva skal man si, hun gikk akkurat sånn spor hun gikk dagen før - altså før jeg måtte gå sporet selv. Ikke særlig bra altså, men hun gikk nå i det minste!
Nytt spor på torsdag, og siden jeg burde gå gjennom A-sporet jeg skal legge til helga, ja så ble det 2 km langt. Og tenke seg til, Ynni gikk fint spor hun - at det ble igjen noen pinner etter oss får vi vel bare leve med akkurat nå!

Har trena fremadsendinger denne uka også, hver dag tror jeg faktisk, og tenke seg til, for første gang fikk vi det til på første forsøk på torsdag - det er altså et ørlite håp! Så, klar eller ikke klar, nå får det briste eller bære, og jeg gleder meg til å starte i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar