tirsdag 3. november 2015

Full fart og...

...mørke kvelder - da blir det jo ikke mye gjort på hundetreningsfronten!
Forrige søndag var vi fire stykker med unghunder som trena litt sammen. På tide å komme i gang med noe fellestreing for Rudy framover nå - tror jeg da... Hvorfor jeg bare tror det - jo, han er rett og slett inne i en alder der han mentalt føles som en veldig liten valp i en ekstremt stor kropp. Jeg har trena så lite med han at jeg foreløpig ikke har fått fram denne barnsligheten i treninga, men hverdagen, hjelpes! At han altså er det mest barnslige jeg noen gang har vært borti gjør at jeg blir litt usikker på hvor mye jeg bør og kan trene han akkurat nå. Jaja, uansett, det er ikke blitt tid til noe trening etter denne fellestreningen, så det løser seg jo i og for seg helt selv.

Jeg har hatt litt oppgaver i forbindelse med Retrieverklubbens Eliteprøve. Forrige lørdag var jeg på Hadeland for å se på opplegget og denne helga har gått helt og holdent med til å arrangere. Ynni var kvalifisert til å starte, og jeg kjente at det rykka litt i startnummerarmen, men jeg tror kanskje jeg ville vært mer sliten etter en helg med Ynni "rundt" fot enn etter å ha arrangert hele helgen. Verken trening eller tur på hundene denne helga altså, og de har tilbragt alt for mange timer i bilen. Dårlig samvittighet får man så klart, men noen ganger må de altså bare ofres!

Jeg rakk et par jordespor med Ynni forrige uke, la de ut på jordet hjemme før det ble mørkt og tok de etter mørkets frembrudd. Ynni som gikk så fint da jeg starta å trene spor med henne i høst, nå går hun akkurat som Ida - og det er jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Lurer på hva det er jeg gjør galt?
Uansett, denne uka må jeg få gått et par spor til henne, samtidig må jeg få trena fremadsending og ikke minst, gått igjennom alle spora jeg skal legge til helga. Puh, timeplanen er altså full!!

Nå har det gått i 120 i lang tid, lurer på hva som skjer når helgas sporstevner er over - kommer jeg til å kjede meg da tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar