mandag 14. september 2015

Ynni!

Ynni ja!
Den hunden imponerer meg hver eneste dag nå!
Lørdag hadde jeg avtalt rundering med et par treningskompiser. Men før vi møttes rakk jeg både å legge og gå spor med Ynni. Prøver å ikke la sporene bli for gamle, hun skal jo tross alt bare ha en time gammelt når vi skal starte. Og Ynni gikk spor hun, litt nølende noen ganger, men nesten alle pinnene ble med tilbake og Hansen var fornøyd! Rundering i ukjent og skikkelig utfordrende terreng - ikke så lett å være bare tre stykker da, men hundene jobba fint og fant vel figurant på nesten alle slagene. Vi avslutta med feltsøk før vi gikk tur. Skikkelig brukstreningsdag altså!
Søndag fikk Ynni gå sitt første fremmedspor - med sporoppsøk. Stakkars, som hun lurte da hun kom til sporet, men da jeg bare rosa litt og bekrefta at "spor er spor" så gikk hun nå avgårde - og fant alle pinnene! Herlighet, jeg er imponert! Felt ble det også, ikke like imponert - eller på sett og vis er jeg jo det! Hun søker jo så fint og apporterer, litt uheldig med plasseringa av apportene, for da hun fant en, slo hun på en til på vei inn. Den klarte jeg å avverge at hun bytta, men da hun sprang ut for å hente den hun hadde løpt forbi, ja da slo hun jammen i meg på en til på vei inn - og da bytta hun... Men like blid og ut for å hente den tredje også! Gale hunden! Senere på dagen ble det rundering også, og siden dette var den niende treningsøkta var det jo på tide å teste fastbittet... Og ja, det gikk ganske fint det!
Får vel legge til at jeg var en tur ute på lørdag kveld og trena litt lydighet også, det gikk altså ikke fullt så bra. Innkalling med stå er jo en øvelse man liksom må øve seg på selv om den ikke kommer før i klasse B. Og se det er en vanskelig greie for en liten labrador.

Rudy fikk en liten treningsøkt på jordet på søndag, forsøker å lære han høyre og venstre, eller akkurat nå er det bare venstre - og det er tydeligvis vanskelig nok for en mann!

Emma hovna plutselig opp i nesa si på fredag, det endte med kortisonsprøyte, Prednisolon og antibiotika. Heldigvis er hevelsen gått ned og hun er i god form - hva det var vet vi jo ikke, men det kan ha vært huggorm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar