tirsdag 15. april 2014

Bør sikkert skrive noen ord...

...både om Ynnis debut i EK og Idas start på bruks-sesongen.
Så her kommer det!
Mandag meldte jeg på til Rogaland, fredag morgen dro vi avgårde! Kan vel si at det ble litt bråbestemt, men jeg ble litt lurt og veldig frista etter å ha tilbragt noen timer sammen med en hel gjeng som skulle nedover. Det er bare å takke Åse og Heidi, og en ekstra takk til Heidi som kunne ta med både meg og Ynni i bilen! Lørdagens prøve gikk veldig fint for Ynni, hun kjentes nok litt het i starten, men fungerte fint hele dagen. Og hun avslutta med en helt herlig dirigering! Det ble en 1. premie og Hansen var veldig glad!
Søndag var nok frøken fryd litt mentalt sliten, på tur i fremmed bil, på fremmed sted og uten de to "søstrene" sine. Hun fikk slite litt med første markering, som landa på den andre siden av et steingjerde. Om jeg ikke husker helt feil fiksa hun den andre apporten fint, men så var det liksom nok. Tre markeringer og jeg tror ikke hun fikk med seg "sin", da jeg sendte henne gikk det i hundreoghelvete, hjernen ble liggende igjen og føttene sprang. Hansen var glad da dommeren sa at jeg kunne kalle inn! Det endte med en 3. premie den dagen.
Søndagens linje, og helt der til høyre står Hansen og venter på Ynni - foto Magnus Ånsløkken

Fant den!  - foto Magnus Ånsløkken

Denne helga har Ida vært i aksjon! Etter forrige ukes sportreninger hadde jeg ikke særlig store forventninger. Jeg forsøkte å fortelle Ida at hun ikke bare skulle gå rett over pinnene - det resulterte jo i at liten Ida ikke gikk spor. Hun søkte som en gal etter pinner... Det endte med at jeg til og med måtte ta noen timer fri på fredag for å legge spor til Ida - og som reserve fikk til og med Emma et spor! Hadde ikke Ida gått spor på lørdag hadde jo Emma måttet stille opp på søndag (og hun har ikke gjort noe hjernegymp siden i august). Men den som gir seg er en dritt, Ida gikk spor i helga hun! Vi fikk til og med med oss alle pinner på lørdag! Oppsøket er jo et kapittel for seg, det har jeg ennå ikke klart å lære den hunden, men altså, hun gikk spor og jeg sprang etter for ikke å stramme lina og være til bryderi for den lille frøkna :-) Uheldigvis gikk ikke lydigheta etter planen - det hele starta med at hun satt så fint på felledekken. Så rulla det bare på med 0 på kryp, 5 på hals og 5 på hopp - blir i grunn veldig dårlig med poeng av sånt. Avslutta dagen med et fint feltsøk! Kjedelig med så dårlig lydighet når vi hadde ok poeng i skogen. Regn og vind var vel ikke akkurat med på å gjøre dagen lysere!
Søndag kom med mye vind, men fint vær, herlig! Skikkelig dårlig oppsøk igjen, men hundeskrellet gikk spor og Hansen sprang etter - det gikk fort og vi la igjen en pinne i skogen... Hun ble liggende på fellesdekken og hadde bedre poeng på en del andre øvelser også, herlig! Alle apporter på feltet også, det kunne altså blitt en fin sum om vi ikke hadde missa den pinnen da.

Nå er det snart påske, og ja, jeg skal prøve å få trena litt - med Ynni også tror jeg. Hun hadde hatt godt av et par dager i strekk med litt lange treningsøkter - men hvordan i alle dager skal jeg få til det da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar