torsdag 27. februar 2014

Ikke så mye nytt å melde fra Visterskogen

Med denne vinteren burde det ikke være noen unnskyldning for å ikke trene. Tre uker med snø og bare tre skiturer, og nå er det bart igjen. Meeen, det har vært både mørkt og vått da - og i mine øyne, og med min lyst, har det helt klart vært unnskyldning mer enn god nok!

Litt har vi gjort da, Ida har vært i ridehuset og trena litt LP-lydighet en gang i uka - det er liksom klasse 3 øvelsene rute og hoppapport som har vært tema. Vet ikke helt hva jeg skal si om det, annet enn at den ruta er vanskelig for min lille missil!

Siden jul har vi i tillegg vært ute og trena rundering nesten hver eneste søndag - ennå en ny opplevelse for Ida, og her får jeg virkelig vrengt hjernen min. Og å vrenge hjernen gjør vel antakelig Ida også, for det er blitt mye nytt i hennes hjerne det siste året - vi starta jo brukskarriæren for snart ett år siden. Og man kan trygt si at hun har helt andre reaksjonsmønstre enn "ferske" og unge, uerfarne hunder, all denne "tøyposeerfaringen" sitter dypt i henne! Men det er vel det som gjør det spennende, artig og veldig frustrerende innimellom! Nå har vi snart trena andre saker enn jakt i ett år, og jeg håper jo at hun skal forstå seg mer og mer på dette etter hvert! Morsomt syntes hun nå i alle fall at det er - litt vel morsomt av og til!

Emma er fortsatt førtidspensjonert - og ser faktisk ut til å trives helt greit med det! Foten hennes har vært helt fin veldig lenge nå, så det kjennes litt "trist" på en måte. For ja, om jeg hadde visst at hun holdt, ja da hadde det vært utrolig herlig å få et år til med konkurranser...

Ynni har fått lov til å være med å trene litt med noen elitehunder noen lørdager - det har fått litt fart i den tunge bakenden på Hansen også, så nå har vi faktisk vært ute og gjort bitte litt på egenhånd, sikkert tre ganger siden jul :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar