lørdag 6. juli 2013

Opprykk!

Ja tenk, jakthunden til Kari!
Planen for dette året var å la Ida få starte klasse D-spor i mai. Hun hadde gått noen svært få spor som valp, men det så ut til at det var helt borte da vi starta opp på frosne jorder sent i mars. Da Em samtidig ble sykmeldt hele våren fikk jeg litt mer tid til å trene med Ida - og altså, sporstevne i Sarpsborg 13. april uten å starte noen hund ville jo ha kjentes litt rart. Jeg kasta Ida ut i det, og resultatet var opprykk. Og altså, uten en fungerende brukshund ble jeg frista til å prøve å få inn alle øvelser til klasse C også, for tenk om vi kunne klart å få opprykk til B også i løpet av våren da! Litt mye å trene på, lengre spor, oppsøk, budføring og dekk med skudd, kryp. Mye å trene på fram til Hønefoss 22. mai. Men dæsken, det gikk, opprykk igjen! Neste mål ble satt, opprykk til A i løpet av året - men hallo, vi skulle jo arrangere B-spor første helga i juli her i Sarpsborg. Jeg kunne jo rett og slett ikke la den sjansen gå i fra oss. MYE å trene på ja, veldig mye!! Så kliner frøkna til og får jammen i meg opprykk igjen, det er nesten ikke til å tro! Fra å kunne klare klasse I lydighetsøvelene i april til å kunne få poeng på alle klasse B-øvelsene i juli er en liten bragd syntes jeg. Kryp, hals, fremadsending, innkalling med stå, tungapport! Og for ikke å snakke om sporet, jeg sier ikke at den lille sorte går spor som Kari ønsker, men for en utvikling hun har hatt i sporet! I april klarte hun ikke gå en eneste meter spor i motvind nemlig!!

Opprykk til A-spor!!
Tiden får vise, men noen stor stjerne i klasse A har jeg ikke tro på at Ida blir. Og foreløpig avhenger det meste av hvordan det går med Emma framover, jeg har jo lyst til å kjøre med henne et par år til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar