onsdag 26. juni 2013

Lange lyse sommerkvelder...

...er herlig! Tirsdag var virkelig en sånn dag, vi fikk være med på jakttrening i et herlig myrområde og ja, jeg kunne holdt det gående til langt på natt!
Vi kom til ferdig opplegg og jeg hadde med både Ida og Ynni - liker jo egentlig ikke å kjøre to hunder, rett og slett fordi jeg ikke syntes det passer seg at jeg skal få gjøre dobbelt så mye som de som bare har med en hund.
Men de to fikk stort sett gjøre hver sine oppgaver! Vi starta med å gå på linje, med kast og sendinger, det håndterer IKKE Ynni ennå - da kom det noen små knirkelyder og jeg fikk trekke meg litt tilbake. Å stå stille og gjøre oppgaver litt her og litt der fungerer forholdsvis bra, det er det der med å forflytte seg og se kast og apporteringer samtidig som trigger henne litt ekstra ennå!

Litt sånn for at man virkelig skal huske å nyte de fine kveldene, i dag er det  11 grader og regn! Ble bare en rask tur på bikkjene og en lydighetsøkt på Ida - og da kom jeg plutselig til å tenke på at jeg ennå ikke har forsøkt å lære henne å slutte å halse, ups, vi har 8 dager på oss...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar