tirsdag 2. april 2013

For en påske!

Litt kaldt, ja, men strålende vær fra morgen til kveld hver eneste dag - det er nesten litt uvirkelig!
Jeg jobba de tre første dagene, både mandag og onsdag ble det korte jordespor på Ida og Emma. Kan vel trygt si at Emma fikk slite skikkelig en av dagene! Sporet gikk ute på kubeitet og det tina virkelig godt etter at sporet ble lagt. Mulig det var jeg som gikk mest spor akkurat den dagen...
Kveldene ble brukt til skiturer i måneskinn - noe som trygt kan sies å være helt magisk!

mobilbilde
Da fridagene kom var det klart for fullt program. Trivelig med tilreisende klimaflyktninger fra trøndelag både torsdag og fredag - ble noen timer med jakttrening og prat da! Siden Ida nå har "tatt over" løpetida til Ynni, ble det Ynni som fikk hente tøyposer begge dager. Og jeg er godt fornøyd med den lille frøkna om dagen - så klart, jeg har fortsatt ikke satt henne i noen heftige settinger, men hun er tyst og rolig og det er helt gull!
Lørdag hadde vi avtalt rundering, og her kommer vel påskens eneste mørke side. Emma halter til og fra og jeg tok ikke sjansen på kjøre henne på rundering. Men, litt selskapelig ønsket jeg å være og spor kan man jo også trene! Ida fikk spor sammen med unghundene og Emma i runderingsløypa. Veldig kjedelig med halt hund, og jeg har en følelse av at det kanskje ikke blir så mye av denne sesongen. Hadde jo et lite håp om å komme med på NM i rundering i år - men uten starter blir jo det litt vanskelig.
Søndag kom det igjen treningsbesøk til, og vi hadde en superduper trening, i sola, på bare jorder, med de unge håpefulle.
mobilbilde - Åse og Marianne, påskelandslaget på barmarkstrening :-)
Hadde planer om å avslutte skisesongen i mars, men ikke før jeg nådde 70 mil i år. Den planen gikk jo litt i vasken, da jeg på siste dag i mars manglet bare 13 km - men ble bedt bort på middag med tur først. Hallo liksom! Nydelig mat og trivelig tur, men altså fortsatt 13 km igjen til 70 mil da april starta. Avslutta dermed påska med en siste skitur for året, og det er lett å se at det var sesongens siste.
mobilbilde
Hele åtte uker med skiføre (pluss et par uker med til-og-fra føre) ble det i år! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar