lørdag 13. april 2013

En helt fantastisk opplevelse!

Jada, Ida starta D-spor i dag, og det ble opprykk - det er herlig!

Men, nå skal jeg prøve å forklare dagens virkelige høydepunkt!
Gikk opp på hogstfeltet for å trene med Ynni. Gikk i en stooor bue i ytterlant så det ikke skulle bli spor ut til tennisballene jeg la ut. Sendte Ynni ut på første tennisball som ligger godt og vel 100 meter ut. Da hun hadde sprunget kanskje 20 meter starter også et rådyr å springe bare noen meter framfor henne. Rådyret sikter inn tennisballen, det har ikke veldig dårlig tid (tror de er godt vant med at hunder i skogen her ikke springer så lenge etter dem). Ynni fortsetter kanskje 15 meter til før hun stopper, ser på meg og ser ut til virkelig å lure på om dette er sant. Jeg trykker på med en UT, hun fortsetter, etter rådyret, og i retning tennisballen. Stopper en gang til men fortsetter på en ny UT. Da forsvinner rådyret og Ynni kommer fram til rett område og går rett i søk, plukker tennisball og kommer like fint tilbake med den! FOR EN HUND JEG HAR!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar