fredag 8. juni 2012

Nok en herlig kveld!

Jeg tror ikke jeg vil bytte bort disse lange lyse kveldene mot noe som helst - det er så deilig!!
Tok en sykkeltur med de to store med en gang jeg kom hjem fra jobben i går, og tenkte jeg bare skulle dra en liten tur på Retrieverklubben og kjøre litt lydighet med Ynni etterpå. Men nok engang ble det en lang og deilig kveld!
Først litt lydighet på Retrieverklubben altså, og "endelig" var det kommet noen få Tunefluer der oppe :-( De var foreløpig ikke veldig plagsomme, men det medfører at vi må prøve å finne et annet sted for jaktcupen til tirsdag. Ynni fikk kjøre tannvising og fellsdekk, jeg har jo en plan om at hun skal ha flat dekk etterhvert. Testa det i går, og det går framover, men tror ikke vi skal ha flat dekk på søndag. Tannvising gikk fint, krysser fingre for at det også går bra på søndag, får hun for seg at dommeren er "farlig" kan vi jo bare glemme resten av programmet... Tror jeg testa alle klasse I øvelsene og det er egentlig bare stå under marsj som ikke fungerer - den er dårlig altså!
Siden det var så utrolig herlig vær var det jo synd å dra hjem, en padletur måtte det nesten bli! Siden kanoeieren også ville være med, men ikke var riktig klar ennå, rakk jeg en tøyposeøkt med både Ida og Ynni på sauebeitet først :-) Noen tøyposer over sauegjerdet, Ida med sin dårlige hoppeteknik og Ynni som bare svever høyt over - HERLIG! Og sauene, ja de stod jo der og så på de!
Men altså, kvelden var jo bare middelaldrende, for noen ville jo selvfølgelig gjerne kjøre litt fremadsending etter padleturen :-) Og dermed ble det nok en lydighetsøkt på lille Ynni - denne gangen med kommandering på "hele" programmet! Tror jeg skal gjøre et siste tappert forsøk på stå under marsj i lunsjen i dag, så får det faktisk bli lydighetsfri resten av dagen og morgendagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar