lørdag 20. juni 2020

6 måneder ung

Når man er 6 måneder, og like høy som Ynni men bare halparten av bredden, ja da er man en lang tynn ting da!

Siden sist jeg tok meg tiden til å skrive noe om den lille guttevalpen har det ikke skjedd så veldig mye på treningsfronten. Ikke helt motivert, og akkurat nå er det alt for varmt om dagen - kan jo si at vi skynder oss sakte, selv om det helst er latskap og dårlig motivasjon fra min side.

Han har fått sin aller første og eneste markering kasta av noen andre enn meg, da var det jo helt greit å like gjerne kline til med over vann. Går det så går det er mitt motto, det gikk, og da er det bare å være glad og fornøyd. Jada, han rister seg og slipper om jeg ikke er veldig rask, så vi har noe å jobbe på når tiden er inne.


Ellers har han fått gå noen helt, helt korte blinde linjer, både i "bakspor" og uten spor (det er forresten en stund siden det også). Det har han fiksa ganske fint faktisk, og det er jo artig. Legge igjen og gå ifra ble ikke så bra, da oppdaga jeg at om jeg kasta markeringer til han, slapp han nedslaget med blikket - og det vil jeg jo ikke ha. Vanskelig balansegang, og å ikke ødelegge den naturlige markeringsevnen til hunden når man skal øve linjer!
Jeg burde antakelig ta tak i fotgåinga snart, men jeg er ikke helt mentalt klar for det ennå kjenner jeg. Han går så fint fot når vi går tur og jeg belønner med godis - mulig jeg går på en smell der, men altså, det krever 100% konsekvens, og jeg er ikke helt der akkurat nå.

Bruksaktiviteter blir det lite av, spor har vi ikke gått de to siste månedene. Jeg hadde en kveld her da jeg tok meg sammen og trena litt lydighetsmomenter ute på plenen, men akkurat den dagen hadde mygg og knott tatt seg bryet med å komme på besøk, så det ble en kort økt.

Altså, ikke det helt store å melde om herfra, men han får tur, svømmer etter kanoen og koser seg med det - og jeg med han!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar