onsdag 6. september 2017

Nordisk Mesterskap neste helg

Ynni har bare fått to runderingstreninger, en liten lydighetsøkt og ett feltsøk siden NM - hun bør vel være klar da?
Samma det, det er det vi har fått til, så får det gå som det går i Danmark.

I helga var Rudy og jeg på Geilo, Norsk Retrievermesterskap 2017. Bra arrangement, skikkelig utfordrende terreng og oppgaver som selvfølgelig var alt for vanskelige for oss.

Rudy er den hunden jeg har trena desidert minst med, og det bærer han jo preg av. Vi nulla på de to første postene, og da hadde liksom Hansen gitt litt opp. Hadde det ganske hyggelig sammen med dommeren på vår tredje post (post 4), og var vel ikke helt sikker på hvor den sist kastede markeringa som skulle inn først lå. Rudy løste den med ganske dårlig hjelp fra meg. Den først kastede tok han veldig fint! 13 poeng. Hos Hans Petter (post 5), på en dirigering over vann, gikk han kjempefint - da var jeg imponert. Litt søk "der ute" og bare halvveis i vannet tilbake. 18 poeng. Vår siste post for dagen, en enkel (ikke lett) markering, post 1. Jeg hadde bestemt meg for at fløyta skulle få henge der helt ubrukt, og Rudy jobba, jobba, jobba og jobba, i riktig område, og fant dummy til slutt helt på egenhånd. Han var rimelig mør i beina på vei inn så det gikk ikke fort. 13 poeng.
Bare 18 av rundt 75 startende i Eliteklassen fikk inn alle dummyene denne dagen, respekt for de som klarte det, og virkelig verdige vinnere i år, Gratulerer Inger, Heidi og Bjarne!!
I unghundmesterskapet gjorde Vibecke og Vera rent bord, så utrolig morsomt å være med og heie de fram - GRATULERER!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar