tirsdag 30. oktober 2018

Bare to igjen

Da flokken måtte ta farvel med Ida i april var det mye annet som ikke akkurat gikk på skinner for oss her i Visterskogen. Hansen hadde fått oppsigelse og på jobben og var på vei ned med en prolaps i ryggen. Men Emma var fortsatt like glad og ubekymret, om enn litt dårlig til beins. En dag sent i juli ville hun ikke (for omtrent første gang i sitt liv) ha maten sin, med litt ekstra godsaker som vafler, kylling, karbonader etc. fikk hun allikevel i seg litt næring de neste dagene, men det var jo et tydelig tegn på at noe ikke var som det skulle. Emma fikk avslutte sitt lykkelige liv den 1. august, og igjen sitter jeg med bare to hunder, og det er tomt og veldig stille etter en sånn bemerkelsesverdig hund!
SESpCH NMSp-11 NMSp-12 Duckpond Wild Gold 6/3-2005 - 1/8-2018


Livet med bare to hunder blir ikke det samme, på godt og vondt. Jeg savner de to tantene, Ida, den bitte lille verdens enkleste, Emma, den lykkeligste. Men å ha to hunder er enklere enn å ha fire, det er helt klart.

Med "ingen" trening på grunn av min rygg klarte jeg å komme meg til Holmestrand for årets første start med Ynni i juni. Det gikk over all forventning poengmessig, og med madrass i bilen kunne jeg ligge der og hvile ryggen mellom "slaga". Så gikk sommeren og Emma med den. Årets NM har vel aldri kommet mer uforberedt på oss, knapt noen trening, både på grunn av varmen og at alle treningskompiser har vært opptatt med andre ting. Resultatmessig ble det en delt 4. plass i rundering og en bronse i spor - ikke så gæli det!
Rudy har starta noen prøver i høst, og ja, jeg har litt vanskelig for å forstå meg på premiegradene som deles ut. Det er vel bare en, eller til nød to, av dem jeg kjenner meg enig i. Så visst blir man overraska! Uansett, han har fått en 1. pr. og har nå tre stykker i EK. Så var det denne praktiske prøven da, den ser det ut til at vi skal slite for å i det hele tatt komme i nærheten av. Ikke lett å få til championat når det knapt arrangeres prøver og man ikke kommer med. Vi får ta utstillinga - de er det vel nok av og man kommer i det minste med.

Dobbel rundering i Tønsberg for Ynni, to cert og et par NM-summer. I helga var vi i Sverige og fikk vist oss frem med en ganske fin rundering, fint felt og lydighet med skjeve holdter og noen annet småplukk. Men vi fikk det vi reiste for, en NM-sum og et Cert, så nå er hun altså Svensk Sökchampion også. Men jeg kjenner at vi ikke kan kjøre en sesong til med så lite trening, om treningskompisene fortsetter å være så fraværende som de har vært i sommer og høst tror jeg ikke det blir mer rundering på oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar