mandag 9. oktober 2017

1 EK igjen - og litt strøm....

I helga arrangerte vi jaktprøve i avd. Østfold. Litt over fullt med påmeldinger til to EK og tre AK hver dag - mye jobb, men vi kom oss igjennom det denne gangen også. Velvillige medhjelpere og dommere som stiller opp på kort varsel er gull verdt!

Rudy fikk starte både lørdag og søndag, fin-fine prøver som passet han veldig bra!
Lørdag var det walk-up med enkle markeringer og en dirigering før vi gikk videre til en drive med markeringer i forkant før driven skulle søkes av. Rudy var ganske så solid og fin og ble belønnet med en 1. premie!
Søndag klarte min lilleludy å komme bort i strømgjerdet før vi skulle inn, herlighet som han skrek! Han bruker normalt å ha veldig raske og fine avreageringer, men dette ble han ikke helt ferdig med! Jeg så det mens vi satt og venta, og da en annen hund "logra på han" skrek han da også!
Han pesa mer enn normalt da vi skulle starte, men jammen gjorde han to fine dobbeltmarkeringer til å begynne med (min store helt). Da jeg sendte han på dirigeringen traff han antakelig en pinne i sin leting - og vi hørte han skrek oppe i skogen. Fikk han til å søke og han fant apporten!
Vi gikk videre til en drive med markeringer i forkant, og markeringen spikra han. Men da vi skulle sende opp i skogen på søk i driven, nei se da hadde han ikke lyst til å gå i skogen. Fikk overtalt han både en og to ganger og han fikk inn to apporter på søket før dommeren brøt oss da han nok engang antakelig sprang på en pinne eller noe og skrek. Lille vennen! Han var mentalt sliten da han kom til bilen kan jeg love. Veldig kjedelig å få ødelagt prøva på den måten, men tenk for en prestasjon han faktisk gjorde. Han er følsom min Rudy, men har jammen i meg pågangsmot også - love that dog!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar