mandag 24. april 2017

Rudy 2. EK og Cert på Ynni

I påsken arrangerte avdeling Østfold dobbel jaktprøve i Eliteklasse. Jeg hadde drista meg til å melde på Rudy, jeg hadde jo ingen planer om å starte EK før tidligst til våren, men siden det nå først var prøve her i Østfold og jeg allikevel måtte være der - så, ja!
Dag en ble som forventet, alt for lange avstander for Rudy og når vi først bommer "på målet" har vi foreløpig litt for få tegn og signaler å gå på. Ingen overraskelse altså.
Dag to derimot, ble en gedigen overraskelse! Veldig kult terreng, og Rudy var såååå flink - selv om verken han eller jeg fikk med oss alle markeringene som ramla ned klarte vi de fin-fint på dirigering. Det som felte oss denne dagen var en laaaang sending til et søkområde, da hang han seg opp i et område hvor han tydeligvis hadde sett skytter og kaster - og igjen, vi har ikke så mange tegn og signaler å gå på. En eneste apport altså, men fy søren så fornøyd jeg var med min kjempebaby. Det ble en 2. EK med fin-fin kritikk!

Denne helga har det vært sporkonkurranse igjen, sporlegger, skriver og sekretær på lørdag og starte med Ynni på søndag. Litt nølende på sporoppsøket igjen, men når vi først kommer ut på sporet går det fint og hun finner alle pinnene nok engang (er det mulig)! Feltet gikk i en fei, og det som felte oss denne dagen var lydigheta igjen. Æsj altså, hun som er så glad, pigg, full av fart og har fine øvelser når vi trener - på konkurranser blir hun lav, trykka og ser nesten litt trist ut. Siden det er så mange poeng å hente i skogen ble det 594 poeng totalt og nok et Cert - men altså ingen WOW-følelse.

Artig med Endomondo på telefonen, jeg bruker den på alle turer og treninger, og har alle Ynni sine spor og alle Rudy sine jakttreninger (der han og jeg har vært ute alene) lagret på telefonen.
Ynni har hittil i år (inkludert de to konkurransesporene) gått 12.5 km spor - til sammenlikning gikk vi 80 kilometer i hele fjor.
Rudy har trena nesten 8 timer - til sammenlikning trena vi nesten 47 timer i hele fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar